Wanneer brandmerk te zien?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jockey_my

Wanneer brandmerk te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 08:02

Ik heb ongeveer 2 weken mijn paard gekocht,

Ze hefet een brandmerk maar die is helemaal niet te zien wanneer kun je die zien?? Ze heel dik zit ze niet meer in haar vacht maar ik zie helemaal niks????

Ik was eergister bij de moeder van mijn paard en bij haar zie je het brandmerk wel al heel goed.

Dus mijn vraag: Hoe kan het dat ik het brandmerk (nog) niet zie??

Morrie

Re: Wanneer brandmerk te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 08:10

Als je paard het koud heeft, is het brandmerk het best te zien, maar bij sommige brandmerken moet je dan nog precies weten waar het zit, anders zie je niets

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 08:12

Toen ik mijn paard net had gekocht kon ik zn brandmerk ook niet zien. Pas toen hij goed in zn zomervacht zat zag ik het.

Momenteel zie ik het brandmerk zowel in zomer als winter aangezien zn vacht minder dik wordt.

Als je weet waar het brandmerk zit dan die plek gewoon in de gaten houden.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 08:56

Ik weet wel waar het brandmerk zit, maar hoelang je er ook naar kijkt je ziet niks ook weet ik wel hoe het eruit ziet, dde hertengewei met nummer 43 hij heeft het niet koud, het si aardig warm op stal, maar het viel me gewoon op dat je bij haar moeder het brandmerk al zogoed zag..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 09:00

als je dan zorgt dat ie het een keertje wel koud krijgt, kan je het wellicht wel zien

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 09:04

het verschild van paard tot paard. Een paard wordt normaal gesproken als veulen gebrandmerkt. Hoe diep dit in de huid doorgaat heeft te maken met hoe heet het ijzer is en hoe hard ze duwen. Ook heeft het te maken met hoe het behandeld is naderhand. Soms komt het voor dat ze niet hard genoeg geduwd hebben of niet lang genoeg erop gehouden. Dan is het alleen maar door de bovenste laag heen gebrand en is het haast niet zichtbaar, of alleen als ze in een hele korte vacht staan. Als ze het lang erop hebben gehouden of hard hebben geduwd dan veranderd het ook de haarstructuur en dan is het zomer en winter tezien...
Elk ras heeft zijn eigen plek voor brandmerken... Vaak zit het op de bil, maar de rug en hals komen ook voor...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 09:52

Soms wil nat maken ook helpen. Als mijn paad zweet of ik haar afspuit zie je het brandmerk nog beter. Nu is het bij mijn paard wel zo dat je het altijd ziet.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:55

Als mijn paard in de zon staat zie je hem altijd erg goed. Hij wordt dan zo'n wollig beertje en dan kan je hem perfect zien Clown

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 10:29

Oke dankje wel allemaal...