Als je weet.... beenbeschermers.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Als je weet.... beenbeschermers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 23:11

Als je weet dat rood een zwakke kleur is bij materiaal verwerking en blauw sterk is dan een bijv. eskadron in rood beter als BR in blauw?

Hoeveel fabrieken zullen er zijn in de wereld die kunststof peesbeschermers maken?
en wat is het verschil in kwaliteit behalve de kleur?
Is het huismerk in zwart slechter als eskadron in zwart?

Hoeveel waarde kun je hechten aan de uitspraken op bijv. bokt over de kwaliteit vanuit ervaring over beenbescherming als er al verschil zit in kwaliteit vanwege de kleur?

en hoe zit het dan met hoofdstellen en zadels in de rode tinten?
zijn die dan ook kwalitatief minder dan de zwarte zadels?

en geld dat ook voor stof?

lailapri

Re: Als je weet.... beenbeschermers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 23:13

nog nooit van gehoord, ben wel benieuwd!

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 07:50

Ben ik ook wel benieuwd naar ik wist helemaal niet dat dat kon dat de ene kleur sterker is als de andere.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 09:57

dat heeft volgens mij niet met het materiaal te maken maar met de manier van kleur geven. Of je nu rode of blauwe peesbeschermers hebt, het is beide kunststof, dus voor de stevigheid maakt het niet uit. Wel is het zo dat een product makkelijker rood te maken is dan blauw. Vandaar ook dat blauw sneller verkleurd in de was dan rood. Heeft verder volgens mij niets met de kwaliteit van de stevigheid te maken.

Over het leer is het volgens mij andersom. Zwart leer heet meer bewerkingen nodig om zwart te worden dan bruin leer. Ik denk daarom dat bruin leer steviger is dan zwart. In ieder geval als het gaat om kleur onderhoud.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:08

Huismerk in zwart kan slechter zijn dan eskadron in zwart omdat er toch minder stevig plastic/kunststof is gebruikt. Verder merk ik het persoonlijk aan de kwaliteit van het klittenband, de goedkopere merken zijn daar veel eerder stuk dan bij de wat duurdere (en het klittenband is bij de modellen die ik vergelijk meestal zwart) . En bij de duurdere drie in een beschermers blijft het dan ook langer plakken.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:16

Ik bedoel van stevigheid geen verschil wel binnen 1 merk. Dus rood van BR en Blauw van BR. Tussen merken onderling kan natuurlijk wel degelijk verschil in stevigheid zitten Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:23

Het kan overigens best zijn dat er maar een paar fabrieken zijn die beenbeschermers maken, maar de afwerking ervan is wel degelijk verschillend. Een extra stikseltje hier, een wat stevigere voering daar, een randje eraan en bontje erin, wat steviger klitteband....makes all the difference.

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:53

Citaat:
Als je weet dat rood een zwakke kleur is bij materiaal verwerking en blauw sterk is dan een bijv. eskadron in rood beter als BR in blauw?

Nou ik heb mijn mode-adviseur diploma en heb dus veel geleerd over allerlei stoffen, bindingen, manieren van verfen e.d. maar ik heb nog nooit gehoord dat een bepaalde kleur de stof sterker of zwakker maakt en dat kan ook niet. Zoals bovenstaand al staat: het is wel zo dat bepaalde kleuren sneller vervagen met bepaalde manieren van verfen maar dat heeft geen invloed op de sterktekwaliteit van het product. En dan heb ik het over twee kleuren van hetzelfde merk. Als je een rode beschermer van het ene merk en een blauwe van het andere merk hebt dan verschilt de kwaliteit absoluut door de manier van productie maar de oorzaak hiervan is nooit de kleur van iets.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:18

Toch heb ik een paar theedoeken waar verschillende kleuren draad in zijn verweven, en het is toch zeer opvallen dat op de plekken waar de gele draad zit er gaten vallen.

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:41

Dan is de draad met geel waarschijnlijk een andere binding en een andere draad dan de rest.. soms is het verschil zo miniem dat het aan het aantal vezels ligt en dat verschil zie je niet met het blote oog.. het ligt naar mijn mening dus nogsteeds niet aan de kleur Knipoog

Daar wil ik nog wel aan toevoegen: als er dezelfde chemicaliën en manieren zijn gebruikt om te verfen. Het kan natuurlijk ook zijn dat het geel van een ander soort spul is gebruikt omdat het toevallig goedkoper uitkwam en omdat het beschikbaar was. Zelfde stoffen, zelfde binding en zelfde aantal vezels of dikte fillamenten (vezels is natuurlijk en f's is chemisch) moet niet uitmaken qua kleur.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:20

Maar: aangezien iedere kleur qua mineralen die gebruikt zijn om deze kleur te verkrijgen anders in elkaar steekt, kan dus een wisselwerking van de gebruikte chemikalien van die kleur in bepaalde vezels, in combinatie met het gebruikte wasmiddel en eventuele hogere temperaturen wel degelijk voor meer afbreuk en slijtagen binnen de stof leiden.