Ik ben er een aantal keren geweest. Ik vind het nogal lastig dat er maar 1 binnenbak is waar in de winter door iedereen gereden word. De bak is dan echt bomvol. In de zomer zal het er wel beter zijn maar we hebben in NL best een lange winter natuurlijk..
De kantine daar ziet er gezellig uit maar je merkt wel dat mensen steeds commentaar hebben op de mensen die in de bak rijden, de kantine en de binnenbak zijn namelijk gescheiden door glas. Je hoort dus steeds dingen als: 'moet je die nou zien die kan helemaal niet rijden met die stang, of 'nou die bakt er niets van want blablabla'.. maar dat zal je bij elke stal met kantine aan bak wel hebben. Het volk is er erg verschillend echt een mengeling tussen kakkers en normale mensen maar ik vind de meerderheid toch wel met zijn 'hoofd omhoog lopen'.
Over de stallen: als je in de ene schuur staat met de 10 paarden dan heb je geluk maar die is gewoon VOL, je staat dus bij de rest en de rest zal bestaan uit zo'n 150 paarden en dat staat allemaal in een rij binnen en in een rij buitenboxen.. ik vind het veel te massaal vergeleken met het aantal rijbakken maar jij kan er andere ideën over hebben.
Je kunt van verschillende mensen instructie krijgen of je neemt je eigen instructie mee maar er hangt wel een bord bij de binnenbak met wie wanneer lest en dat is er maar 1 tegelijk dus je moet goed rekening houden met anderen.. of in de winter in de buitenbak lessen
Er zijn ook positieve dingen: nette stal, ruime spuitplaatsen, mooie bakken, stapmolen, wedstrijden op eigen terrein.. alleen de prijs vind ik dan weer wat minder en die ligt rond de 250 dacht ik, stapmolen enzo kost allemaal extra.
Ik denk gewoon dat je er zelf maar eens een paar keer moet kijken, het is maar net waar je zelf hoge eisen aan stelt, ik vind het er voor paarden best fijn, je kunt je paard ook goed losgooien en er is ook weiland, als je voor de stapmolen betaald en je kan een keer niet dan zetten ze hem er volgens mij nog voor je in ook.. maar de sfeer die er hangt onder de mensen vind ik persoonlijk niet echt wat ik zoek. Maar je moet niet vergeten, tegenwoordig is het vaak 'hoe luxer hoe ongezelliger' dus weeg alles met elkaar af.
Succes!