witte puntjes op geslachtsdeel merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

witte puntjes op geslachtsdeel merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 20:51

Tja, ik wist niet hoe ik de titel anders kon omschrijven... Ik had geprobeerd om iets van informatie te vinden, maar goed tegenwoordig kom je natuurlijk met het woord 'geslachtsdeel' op ranzige websites uit, vooral met mijn geweldige zoek-vermogen... Rolleyes

Toen ik laatste bezig was met borstelen viel het me op dat onze paso merrie wat witte puntjes bij haar geslachtsdeel had. Op die twee, tja, zijn het schaamlippen...? De uitstekende dingen. Het zag er heel apart uit. Toen ik keek bij de ijslander-merrie die ook bij ons staat had die het niet... Toen ik probeerde dichter bij te komen liet de merrie het niet toe. Ze draaide zelfs haar kont naar me toe en tilde dreigend haar been op. Bij haar weet je het nooit of dat komt omdat ze bang is dat het pijn doet of gewoon omdat ze zo'n gevoelig type is dus veel zin had het niet, ik was er niet veel wijzer van geworden.

Misschien weet iemand hier iets vanaf? Wat kan dit zijn? En is het schadelijk? Nu met de wisselende vacht (in combinatie met de kleine irritante vliegjes..?) trappen de paarden wel wat meer onder hun buik. De ijslanders hebben echter nergens last van terwijl die met hun berenvacht vaker omhoog slaan met hun achterbenen... Verward

Ik hoop echt dat iemand me hier iets over kan vertellen. Lachen Een foto kan eventueel gemaakt worden als het niet duidelijk is wat ik bedoel... Het zijn een soort van witte stipjes...

hobbelheks

Re: witte puntjes op geslachtsdeel merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 14:42

het klinkt zo als herpes wat bij mensen voorkomt, of dit bij paarden voorkomt weet ik eigenlijk niet Verward
ik zal de veearts ff laten kijken als ik jou was of iig bellen voor info

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:43

Welke kleur is ze? Niet stiekem een Appaloosa Knipoog ? Het schijnt ook voor te komen bij lichte vosjes, maar ik geloof dat het een bruine is he?

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:10

bedoel je niet bij de uiers????
Daar heeft die van mij het ook nml. Dat is verder echt niets bijzonders.
Als je echt bij haar ingang bedoel laak maar zeggen dan weet ik het ook niet.