Wie heeft ervaring met de Marquis Supergrip Hoefschoen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renaatje1981

Wie heeft ervaring met de Marquis Supergrip Hoefschoen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 19:37

Ik wil misschien voor mijn merrie hoefschoenen van Marquis Supergrip (www.hoefschoenen.nl) gaan halen. Alleen voor recreatief gebruik, dus buitenritjes of wanneer ik naar de manege moet stappen en dat is helaas zo'n 25 minuten en daarnaast is mijn merrie geen liefhebber van stappen in de berm (loopt liever op het asfalt). Niet voor gebruik in de bak dus, want dat vind ik niet nodig voor haar. Puur voor bescherming wanneer ze dus op het asfalt loopt, want ik ben sowieso geen voorstander van hoefijzers en daarnaast vind ik haar daar wat jong voor (betreft een 5-jarige Arabische merrie en nog zeker niet uitgegroeid).

Ik heb al een ingescand artikel uit de Bit van vorig jaar gelezen op een ander forum, waarin ze verschillende hoefschoenen en ook de Marquis Supergrip testten. Echter hebben ze daarvoor 1 testpaard gebruikt en ik vraag me dan af hoe betrouwbaar zo'n artikel is.

Graag hoor ik dus wat objectieve meningen/ervaringen van ruiters die de Marquis Supergrip hebben gebruikt bij hun paarden. Zet er even bij voor welk doeleind (dressuur, recreatie, springen etc.) je ze gebruikt hebt, hoe lang je ze per rit gebruikt, je ze 'vierkant' gebruikt of alleen voor de voorhoeven en of je een standaard luchtkamer of de nieuwe extra zachte luchtkamer gebruikt. Alle andere info van mensen die deze hoefschoenen ooit gebruikt hebben is natuurlijk welkom!!

Morrie

Re: Wie heeft ervaring met de Marquis Supergrip Hoefschoen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 19:45

ik heb 4 marquis schoenen, in de voorschoenen zit een zachte luchtkamer, de schoenen liggen hier thuis in de kast omdat mijn paard inmiddels prima op blote voeten kan lopen, ook op asfalt.

Ik heb hem nu een jaar van de ijzers af en laat hem sinds een half jaar natuurlijk bekappen, dat maakt alle verschil. Hij heeft nu spijkerharde hoeven en kan over alle soorten ondergrond lopen zonder hoefschoenen.

Wat nergens in de info te vinden is, is dat je Marquis schoenen heel zorgvuldig moet inlopen, beginnen met 10 minuten, de volgende dag 15 min. enz. dat duurt dus heel lang.

Ik heb een paard die niet meewerkt met voeten geven en was dus echt uren bezig voor ie 4 schoenen aan had en ze opgepompt waren, na de rit, als ik ze alle 4 nog had, het uittrek drama, daarna de schoenen schoonmaken en zo was ik 2 x zoveel tijd kwijt dan anders.

Vooral in het begin, toen ik nog niet wist hoe strak ze opgepompt moesten worden, verloor ik nog wel eens een schoen en moest ik die op de fiets gaan opzoeken.

Ik ben erg blij dat de hoeven van Morrie nu zo getraind zijn dat ik die dingen niet meer nodig heb!

mrie

Re: Wie heeft ervaring met de Marquis Supergrip Hoefschoen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 21:27

Ik heb niets dan lof over de Marquisjes. Goed te bevestigen, slijtvast, goede service. Bij mij was inlopen helemaal niet nodig. Een keer tien minuten stappen op de weg en daarna gewoon in gebruik genomen. Maar ik had ze dan ook alleen voor, dat zal schelen. En nee, ik heb geen aandelen..