Brede wintec boom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Brede wintec boom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 17:46

Ik heb gister mijn zadel voor het eerst op de rug van mn 3 jarige gehad, maar de boom was te smal.
Er zit nu een rode (wide) boom in, maar ik denk dat wit(extra wide) ook nog te smal is.

Dus nou is mijn vraag, je het ook die extra extra wide boom kit, maar waar vindt ik die?

naomi_s

Re: Brede wintec boom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:01

breder dan wit is er bij een gewone wintec niet te krijgen, je hebt tegenwoordig wintec wide, speciaal voor de wat grovere rassen paarden en pony`s. deze worden standaard geleverd met 3 bomen. welke dus een slag breder zijn dan die bij een gewone wintec.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 18:11

dus die bomen zijn niet los te koop... dat is wel naar...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 19:47

ik heb ooit een Wintec gehad op mijn koudbloed waarvan we de witte boom gewoon hadden uitgebogen, dat ging ook prima, was nog te klein achteraf, maar goed, het kan dus

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 20:35

smurf schreef:
ik heb ooit een Wintec gehad op mijn koudbloed waarvan we de witte boom gewoon hadden uitgebogen, dat ging ook prima, was nog te klein achteraf, maar goed, het kan dus

Is voor mijn Merens ook gedaan. Ging prima en ik heb hem later doorverkocht aan een ruiter met Fjord, en daar lag hij perfect op.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 20:50

oh pfiew dan is er nog hoop. Door wie hebben jullie het laten doen?
De boom is bij mij niet zoveel te klein (net gepast)..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 20:58

ik heb het door 1 van onze koetsiers laten dien, die heeft de boom even in de bankschroef gezet en hem wat wijder gemaakt.... ik heb zelf 2 linkerhanden,, dus ik begin er niet aan, dat eindigt op zeker op de eerste hulp...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 21:01

Toydoll schreef:
oh pfiew dan is er nog hoop. Door wie hebben jullie het laten doen?
De boom is bij mij niet zoveel te klein (net gepast)..

De paardenschuur in Amerongen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 21:11

Thanx Haha!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 21:41

Een handige zadelmaker? Met een ijzerdraadje ofzo langs de schoft, overtekenen op karton en een boom laten maken. Zo heeft de zadelmaker dat bij mij ook gedaan. En hij heeft zelf een boom gemaakt want die witte zou ook ruim te krap zijn. Nu mijn paard weer behoorlijk verbreed is door bespiering laat ik ook zsm weer een nieuwe boom maken..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 21:44

Indra schreef:
Een handige zadelmaker? Met een ijzerdraadje ofzo langs de schoft, overtekenen op karton en een boom laten maken. Zo heeft de zadelmaker dat bij mij ook gedaan. En hij heeft zelf een boom gemaakt want die witte zou ook ruim te krap zijn. Nu mijn paard weer behoorlijk verbreed is door bespiering laat ik ook zsm weer een nieuwe boom maken..

Ja, maar zo duur is een wintec boom niet, dat kost volgens mij iets van 17 euro? Als ik het goed heb??

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 21:50

Antheman schreef:
Indra schreef:

Ja, maar zo duur is een wintec boom niet, dat kost volgens mij iets van 17 euro? Als ik het goed heb??

Ja maar het gaat er juist om dat die brede bomen er niet zijn...

Ik heb zeker 2 maten groter nodig dan de witte (de grootste) en strax als ze meet bespiering krijgt en het vet eraf (ze is nog niet ingereden) zal ze wel weer van vorm veranderen.

Maar ik zal is een zadel maken contacteren..
Weet iemand een goede in de buurt van Almere of Amsterdam?

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 21:51

Als ik er een laat maken door de zadelmaker betaal ik net zo veel als dat ik er een van wintec zelf neem.. Ik mis zelf helaas wat handigheid. Knipoog En daarbij heb ik er zelf net iets te weinig verstand van.. Dus ik laat het gewoon aan de zadelmaker over..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 21:53

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 09:45

bij ons verbuigen ze ze zelf voor je, zodat je ook tussenmaatjes hebt, dus je zou hem ook breder kunnen laten buigen den kik

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:16

Toydoll schreef:

di eizjn wel los te koop... als je ruitershop maar de moeite doet

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 10:24

marahorse schreef:
Toydoll schreef:

die zijn wel los te koop... als je ruitershop maar de moeite doet

Ja we hebben het over de extra extra wide maatjes he, niet over de standaard maatjes... Ik moet denkik 2 groter dan de extra wide (wit) hebben. Maar ik maak zoiezo even met ijzerdraad ofzo een mal van welke maat ik moet hebben, en dan ga ik langs die winkels/zadelmakers enz die jullie geven, moet ik vast een passende boom krijgen toch:P
En als ik die kan kopen volgens jouw, waar dan? Hier in Almere heb je zoiezo niet echt een goede ruitershop, vindt ik teminste.

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 16:44

de onze kan er aan geraken (ik werk er ook) maar meestal de breedste hierin kunnen de gewone wintec soms nie taan moet je nog extra laten controleren

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 19:06

ja ik heb het nagevraagd, het voorgevormde deel kan het niet aan, dus ik verkoop mn zadel nu en ga voor een extra breed zadel Lachen

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 21:13

Ik had eind vorig jaar hetzelfde probleem als jou Knipoog
Ik had voor mijn tinker een Wintec 2000 met een witte boom, maar ze bleef maar doorgroeien dus het zadel werd al gauw te krap. Ik heb toen ook hier en daar geïnformeerd of het mogelijk was om een grotere boom voor dat zadel te laten maken, maar dat werd idd afgeraden.
Ik heb toen ook besloten om de Wintec Wide te nemen, en daar heb ik dan op dit moment nog de kleinste boommaat van (roze geloof ik, en je hebt ook lila en paars). Het zadel bevalt mij (en paard Knipoog ) nog steeds prima, ondanks dat het een extra breed zadel is merk je er zelf weinig van hoor Haha! ) Het heeft een smalle zit (zelfs smaller dan de Wintec 2000 vind ik zelf). Verder vind ik het qua type het meest in de buurt komen van de Wintec 500, met het verschil dat aan de WW extra lange singelstoten zitten.
By the way, wist je dat in de Wintec Wide ook de witte en de rode boom uit de "gewone" serie passen? (staat in ieder geval op het zadel vermeld). Handig voor als je paardje weer wat af mocht vallen Tong uitsteken Haha!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 06:36

thanx voor de info !!!
ok dan ben ik gelukkig niet de enige Tong uitsteken
ik zat nu ook te kijken naar een thorowgood haflinger, maar ik weet niet of die breed genoeg zijn...