jong paard, hoeveel keer per week?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

jong paard, hoeveel keer per week?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 17:28

we zijn nu bezig om een jonge newforest in te rijden, nu lees ik in een ander topic dat paarden vaak niet goed aan het been zijn omdat ze te weinig worden gereden bijvoorbeeld.. maar wat is nou goed voor een jonge pony? hoevaak per week hou jij je beestje bezig en op wat voor manier bijvoorbeeld?
en hoe zorg jij ervoor dat jou jonge paardje wél goed aan je been blijft? wil het natuurlijk niet gaan oplossen met sporen, en pas later evt met zweep..

_Noraly

Re: jong paard, hoeveel keer per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:32

ik ben ook bezig met een NF aan het inrijden, de vakantie ben ik elke dag even geweest, longeren. Gister en vandag heb ik er voor het eerst op gestapt. Als ik weer naar school moet ga ik er denk ik 1, 2 of 3 keer in de week heen om te rijden, en verder word hij gelongeerd.
Hoe zorg ik dat hij aan het been blijft: Nou heb ik nog niet zoveel last, maar als hij slechter aan het been word, gewoon zogauw hij nieut luistert direct afstraffen door een iets hardere schop et geven
Ik hoop dat je hier wat aan hebt Knipoog..

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:36

ik rijd lotte om de dag.
en ik zit zelfs 1 x per week in de groepsles een uur.
en nog is ze hyper Tong uitsteken
ze reageerd op mijn been en zodra ze dat niet doet tikkie bij met de zweep.
ik heb haar laten beleren. ze is nu 2,5 maand onder het zadel.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:00

mijn paard is net 3 jaar en ik rij ongeveer 3keer per week. Hij loopt wel eke dag maar dan longeren, wandelen buiten naar het strand of lekker dollen met andere paarden in de bak. Hij is goe voor t been. Als hij niet reageert dan gelijk een tikje met je zweep en veel overgangen rijden zodat ie allert blijft

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 18:02

danku allemaal Ja dan zal ik toch eens wat meer met m gaan doen Schijnheilig

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:06

Mijn paard is net vier en ze word iedere dag ongeveer een uurtje gereden en een half uur gelongeerd, behalve op donderdag dan mag ze zichzelf een uurtje bezighouden in de bak. We hebben het hier over een arabiertje dat gewoon SUPERveel energie heeft! En al wel een poosje geleden is ingereden...

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:08

Inderdaad, veel overgangen is heel goed ja.
Om het voor je pony niet te saai te maken kun je
er wat afwisseling in brengen.
De ene dag longeren, dan balkjes draven, dan gewoon rijden, etc.
Ik zou niet té vaak per week gaan rijden, hij kan immers nog lang genoeg werken..

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:23

Mijn paardjes zijn nu net 4 en hebben momenteel een veulen waardoor er niet gereden kan worden, maar daarvoor en straks hierna weer reed ik ze beide 2 tot 3 keer in de week en daarbij nog 2 keer in de week een half uur longeren en twee dagen rust ze staan dan nog wel 24 uur per dag op de wei dus beweging krijgen ze genoeg ..