vraagjes over veulens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

madelien

vraagjes over veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 14:57

ik ben van plan een veulen te kopen maar nu heb ik een paar vraagjes.
- wat voor inentingen heeft een veulen nodig?
- vanaf welke leeftijd kan hij gekeurd worden?
- weten jullie nog opfokstallen regio zuid-holland of brabant?
- als ie naar de opfok gaat krijgt ie dan daar ook speciaal voer?

dat was het wel zo een beetje. tips en suggesties welkom Lachen

Evenaar

Re: vraagjes over veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:23

Voor opfokstallen kan je op internet zoeken, al zijn de meesten hier in de omgeving niet super..... Als je op internet kijkt zie je ook wat ze voeren, dat is per stal verschillend. 'Mijn' boer wil misschien beginnen aan een opfok in Vlaardingen, maar dat zal dit jaar nog niet zijn denk ik. Hij gaat eerst een rijbak voor ons maken Lachen
Voor entingsvragen kan je het beste gewoon een dierenarts bellen, de assistentes helpen je graag. Ik geloof dat tegen de tijd dat het veulen bij de moeder weg kan dat het dan ook alle entingen gehad moet hebben. Daarna moet ieder paard minimaal eens per jaar geent worden.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:36

en veulen krijgt met een maand of 3 de eerste enting,na 6 weken weer dan na een half jaar en dan jaarlijks of half jaarlijks,dat is je eigen keus.
keuren kan je eigenlijk altijd al laten doen [tot op zekere hoogte] maar hoe een veulen verder ontwikkeld is een kwestie van tijd,het blijft een gok dus.
opfok is idd na te gaan via internet,over voer zijn altijd wel afspraken te maken.

vraagje: als je geen eigen stal hebt,waarom dan een veulen?

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 15:41

ik heb wel een stal hoor maar ik wil graag een veulen om persoonlijke redenen en een veulen is toch beter op zijn plaats bij leeftijdgenootjes.