paardenrusthuis

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hamadryada

paardenrusthuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 12:14

ik heb zo'n vage droom om later een paardenrusthuis te beginnen. ik vraag me af of hier een markt voor is en of ik ervan zou kunnen leven.

de bedoeling zou zijn dat je je oude paard of paard op pensioen dan bij mij kan stallen voor een bepaalde prijs per maand, ik neem alle zorgen over en kan ook permanente veeartsbegeleiding voorzien. je mag je paard komen bezoeken wanneer je wil, jij blijft ook de eigenaar (dus niet afstaan zoals je vaker leest).

zou er vraag zijn naar dit soort service en hoeveel zou ik per maand kunnen vragen? (alles in: stalling, weidegang, voer, grooming en veeartspermanentie)

mariska32

Re: paardenrusthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:42

ik denk niet dat je daar van kunt leven.
je komt stalling tegen voor pensioen voor 100,- euro per maand all in.
als je een gemiddelde voor de dieren arts neemt en dan de hoefsmid en voer zit je daar al aardig aan.
er zijn ook al best veel rust huizen.

sandr0

Re: paardenrusthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:04

onze oude pony heeft in zoetermeer op de paardenboerdeijr gestaan. Ik betaalde 100,- per maand zomers en 200,- per maand in de winter. Verdere kosten zoals enten, hoefsmid en dierenartskosten waren gewoon voor mij nrekening, ik was tenslotte ook gewoon nog steeds de eigenaar. Of je wer echt van kunt leven ik weet t niet. Als je zelf al eigen grond hebt e.d is het al veel meer rendabel dan dat je nu nog iets moet kopen om het op te kunnen starten. Vraag is er denk ik genoeg maar of het genoeg is zodat jij je brood er mee kunt verdienen wie weet