Mijn vriendin heeft een paardje van 2 jaar. Hij was tot vorige maand nog toe hengst. Het is een doodvraaf beestje zou je niet slaan of bijten geen typische hengsten manieren. Maar hij was gewoon doodsbang van alles wat wel of al dan niet bewoog. Ze dacht dat het beter zou zijn met hem te casteren en verder ook zodat hij op de wei kan met soortgenootjes en zo. ook met merrietjes. Tot nu toe stata hij nog enkel met een ruin.
Het baasje zelf is zeerzacht aardig en kalm met hem. Maar het is tog wel zeer vervelend als hij telkens bang is. Hem aanraken is voor hem al een hele bedoening. Trekt ie zijn staart tussen de benen. niet van zijn baasje maar van andere mensne terwijk ik de vorige keer dan hem gerust overal mocht aaien. De vorig ekeer was ze zijn voetje aan het uitkrabben en er zat iets in zijn staart
dus wou k dit eruit halen schrok hij daar zelfs van
raakte enkel een haartje aan. springt ie een gat in de lucht.Maar hij is keinerveus, hij schrikt zelf als er een ander paard van de hoek komt.
Ze doet er natural horsmanship mee maar het heeft geen enkel effect
ik denk persoonlijk dat ze iets te zachtaardig is, als hij er bang voor is zal ze het ook vermijden. bv toen hij gecastreerd was afspuiten heb ik 1 X gedaan op het einde was hij dan gekalmeerd maar verder heeft ze het gewoon opgelost met een emmer water....
heeft er iemand raad voor dit paard??