welk merk zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

welk merk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 09:27

Ik mag vandaag dan eindelijk een nieuw zadel uitzoeken voor mijn paardje. Ik reed haar eerst met een oud vhzzadel. Ik moet er vandaag dus een paar uitzoeken dan komen ze de zadel's bij ons thuis passen Haha! zadel's mogen niet te duur zijn tussen de 1000-1500 ongeveer. Ik wil het liefst een dressuurzadel, heb pas op een Ainsley dressuurzadel gereden in het bos vond het zelf wel een fijn zadel, maar heb er verder niet veel over gehoord. Welk merk zadel hebben jullie? Wil zelf graag een prestige zadel of een kieffer.

Memuska

Re: welk merk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 09:40

Ik ben verzot op mijn oude vertrouwde Stübben. Hij is nu een jaar of 8 oud en in prima staat, je ziet het er niet aan. Hij past op alle paarden die ik rijd (nu ja, bijna allemaal dan) en heb er nog geen reparaties oid aan gehad (enkel opvullen).
Verder rijd ik op mijn bijrijdpaarden soms op KN (zit erg goed maar ik krijg er pijn van in mijn knieën), Crassaert (erg zacht) en Kieffer (héél slecht voor mijn rug).
Veel succes met het zoeken!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:08

KN Syphonie is echt een superzadel!
Kost rond de 1500 euro, maar hij zit echt heerlijk en het is een heel fijn zadel Ja

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:26

Sinds deze week heb ik een Euroriding Diamand (dat is dressuur). Paste het beste bij mij en m'n paard

Voor springen heb ik een rossner
Laatst bijgewerkt door SharirBobby op 07-05-05 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

duintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:29

ik ben ook erg tevreden met mn stubben vzh. ik heb m 2dehands gekocht en hij moet nu al zo'n 17 jaar zijn en is nog steeds goed. hij is al heel wat keer gevallen enz. en nog steeds 'doet ie t goed'.
Heb 'm alleen oplaten vullen en nieuwe singelstoten erop laten zetten.

Als je veel in t bos rijd zou ik een dressuurzadel niet echt aanraden, dan is vzh toch lekkerder. Vind ik tenminste.

Succes met kiezen!!!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 12:09

Sinds gister heb ik een 2e hands Stübben VSD zadel.
Geweldig ding!
Het zit echt heerlijk, mijn paard loopt er beter op, en mijn houding is meteen vooruit gegaan!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 12:11

Ik heb een Veelzijdigheidszadel van Aisley, duuuuur! maar hij is nog steeds mooi, laatst zei iemand heb je een nieuw zadel? terwijl ik heb al 2,5 jaar heb...

gr. roos

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 12:45

Ik heb een kieffer wien deluxe professional en die zit heerlijk en past perfect op mijn smalle pony. Wel 2e hands maar heb hem laten controleren voor de zekerheid of hij echt wel zou passen. Heb hem toen meteen gekocht en ben er superblij mee Haha!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 12:50

Ik heb een JC dressuurzadel, echt een aanrader!!!!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 12:52

Ik heb een Ainsley dressuurzadel. Is ook een heel erg bekend merk hoor. Kieffer vind ik persoonlijk te hard. Prestige heb ik nooit op gereden, dus dat weet ik niet. Ik zou dus Ainsley aanraden.