laarzen oprekken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moekoekoe

laarzen oprekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 08:10

Nooit gedacht dat het me nog eens zou gaan gebeuren, maar ik heb vorig jaar cognackleurige leren laarzen met rits gekregen en sindsdien mijn zwarte leren laarzen niet meer aangehad. Het lijkt wel of ze gekrompen zijn?!??!!? Ik kom er nog net in, maar dan wordt mijn bloedtoevoer wel erg afgeknepen. Ik probeerde nog stoer door te lopen, zo van: even doorbijten, net als toen ze nieuw waren.....maar ik ging langzaam dood.
Kan het dat ze te stijf worden oid, als je ze lang niet gebruikt?
En kun je ze iets op laten rekken???

Memuska

Re: laarzen oprekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 09:35

Je kan laarzen laten oprekken, maar ik heb van de meesten gehoord dat dat niet bepaald een succesverhaal is. Het gaat slechts om een beperkte "ruimte" die je kan creëren en je moet zorgen dat de schoenmaker of wie je het ook laat doen erg goed weet wáár hij moet rekken. Bij m'n vriendin zat hij er een halve centimer naast en dat kwam niet goed.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 09:41

Ik heb m'n laarzen 2 keer op laten rekken en bij de 2e keer er ook een rits in laten zetten.
Heb ook heel lang geprobeerd gewoon door te lopen, maar als je tenen blauw gaan kleuren dan word het wel een beetje te!
Ik ben er zeer tevreden over. Het is erg goed gedaan.
Het hangt er ook vanaf wat voor leer je hebt, dat bepaald ook hoe ver je eventueel op kan rekken. Je moet idd, goed weten waar en hoeveel je de laars opgerekt wil hebben. Het is zonde als ze te wijd zouden worden.
Ik zou je een hele goede laarzenmaker aan kunnen raden, maar aangezien je in Almere woont zal dat veel te ver voor je zijn!
Veel succes ermee!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 09:46

Dat overkwam mij laatst ook. ik heb ze weer uit moeten trekken want het begon echt pijn te doen. Ik had helaas de volgende dag wedstrijd en dus geen tijd meer om ze op te laten rekken. ik heb het gelukkig wel op kunnen lossen.
Ik heb me in de laars gewurmd en er vervolgens een natte handoek omheen gebonden. Door dat het leer vochtig werd, werd het ook iets slapper en rekte het mooi mee met mijn kuit. Ik merkte het verschil al na 2 minuten. Ik heb de handoek er ongeveer een half uur om laten zitten. Daarna heb ik de laars ingevet en geen centje pijn gehad de hele dag. (wat was ik blij want an ders had ik met een afstervende voet mijn wedstrijd moeten rijden)
Je moet dan wel je laarzen even aanhouden want ik kan me voorstellen dat als je het laat drogen zonder je kuit dat ze dan juist krimpen.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 17:39

die laatste is een goede!!!! die ga ik eerst proberen!!! Haha!