Voorjaarsgras en hooi

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Voorjaarsgras en hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 22:18

Overdag staan mijn paarden de hele dag op de wei. Als ze het land afkomen, krijgen ze brokken en hooi. 's Avonds geef ik (of mijn moeder) ze dan nog extra hooi bij voor de nacht. Zeker omdat ik mijn jaarling nu minder voer, wil ik haar toch graag extra hooi bijgeven.
Extra hooi kan in principe toch weinig kwaad dacht ik? Daar zijn al die extra eiwitten enzo toch uit? Of klets ik nu maar wat uit mijn nek.

Is het verstandig om veel hooi te geven in combinatie met dat voorjaarsgras?

QueJira

Re: Voorjaarsgras en hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 23:06

bij mij staan ze overdag ook op wei en krijgen ook ruim hooi voor de nacht op stal,niks aan het handje

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 08:46

Het wordt juist aangeraden om hooi bij te voeren bij de overgang naar vers gras, om die overgang wat geleideljker aan te laten verlopen. Mijn paarden staan zelf soms expres een poosje hooi te eten in de wei (ik gooi altijd wat hooi in de wei erbij) om een goeie mix van gras en hooi naar binnen te krijgen. Doen ze dus instinctief.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 17:24

Maar ze staan wel het gehele jaar door op de wei he. Dus is het dan ook een echte overgang?

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 19:59

Stacey schreef:
Maar ze staan wel het gehele jaar door op de wei he. Dus is het dan ook een echte overgang?

Mijn pony staat dat ook en gaat toch in het voorjaar aan de diarree door het nieuwe gras.

Hooi bijvoeren is juist goed voor de darmen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 09:59

Bedankt SharirBobby. Dan weet ik vooralsnog genoeg en zal ze meer hooi bij blijven voeren voorlopig.