Paard op vakantie..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenn

Paard op vakantie..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 19:54

Wat ik me eigenlijk altijd afvraag, is een paard er wel van gediend als je hem een week of een maand meeneemt op vakantie naar bijv. de zee of het bos?

Enerzijds denk ik dat hij de afwisseling wel kan waarderen maar anderzijds vraag ik me af of het al met al niet gewoon een stresservaring is, zo'n nieuwe stal en omgeving. Ik denk in ieder geval dat je het voer wel hetzelfde moet houden, desnoods meenemen, niet..?

Niet dat ik het van plan ben ofzo maar ik vraag me gewoon af of dit nou plezierig is voor een paard of niet. Ik persoonlijk denk dat je dan beter óf gewoon één dagje met het paard weg kan gaan, hoewel zoveel reizen op een dag ook wel weer zwaar is, óf wat langer weg kan blijven (maanden) dat er van stress geen sprake meer is.

Wat denken jullie? Nerd

SuzyE

Re: Paard op vakantie..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 19:59

ik heb joep twee jaar geleden ook meegenomen naar mn oudoom en tante (vorig jaar kon niet dit jaar waarschijnlijk weer wel) nou hij had super naar zijn zinnetje, gelijk vriendjes gemaakt.. meestal is hij niet zo van de sociale kant.. Hij moest natuurlijk eerst wel even wennen, een half dagje ofzo, maar daarna was ie precies hetzelfde als thuis Lachen

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:12

Ik heb die van mij al 2 keer mee op vakantie genomen en ook mee naar stage. Volgens mij maakt het hem helemaal niks uit, hij is overal net zo relaxed (zolang er maar eten is Haha! )

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:16

Wij nemen de paarden deze zomer mee naar de Veluwe, lekker in het bos rijden. Met de Pasen hebben we een weekend uitgeprobeerd en ze vonden het heerlijk. Ze waren wel met zijn tweeen en je kon merken dat ze wel bij elkaar in de buurt wilden blijven. Ze hadden echt geen problemen met een andere stal oid. En een bosrit vinden ze altijd fijn. Ik heb nu al zin in de zomer!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:18

ik ga nooit met vakantie, maar al sik zou gaan, zou ik Morrie niet meenemen, reizen in de trailer is altijd stress, voor ieder paard en dat ga ik hem niet aandoen voor mijn lol, want voor hem is het duidelijk geen lol.

Hij is supersociaal, zou zo nieuwe vriendjes maken, maar ik laat hem lekker in z'n eigen weiland met z'n eigen vriendjes en ga gewoon niet op vakantie, ik heb toch geen rust als ik niet weet of alles goed is met Morrie

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:26

ik heb 2 keer mijn vorige paard meegenomen naar een ruiterkamp, hij vond t volgens mij best leuk... bahalve de trektoch, sommige voerbakken zinden m niet zo..
en nim gaat ook een weekje naar een andere manege, ik denk dat als je er zelf normaal mee om gaat, t voor t paard een dagje wennen is en dan geen probleem

mikolaiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:51

mijn paard vond het super !hij is meegeweest naar belgie en dat ging prima

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:56

Ik wil zo graag gezellig op vakantie met mijn paard samen met vriendin en paard!
Maar ik denk niet dat het veel verschil maakt hoor, alhoewel de mijne soms wel even raar reageert in andere omgeving maar zodra er eten is verandert dat zo Lachen

Iemand nog ideen bij de omgeving friesland waar je mooi kan rijden en je paard mee mag nemen op vakantie Verward

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:06

parouscha schreef:
Ik wil zo graag gezellig op vakantie met mijn paard samen met vriendin en paard!
Maar ik denk niet dat het veel verschil maakt hoor, alhoewel de mijne soms wel even raar reageert in andere omgeving maar zodra er eten is verandert dat zo Lachen

Iemand nog ideen bij de omgeving friesland waar je mooi kan rijden en je paard mee mag nemen op vakantie Verward

Dit is wel leuk
http://www.dutch-farmholidays.com/hvfrkaart.htm