klinische keuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

klinische keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 17:48

hallo allemaal aankomende donderdag wordt nesula gekeurd ik wou een klinische keuring doen mischien nog met een foto erbij,vna haar rug die gevoelig is..nou is mijn vraag waar letten ze allemaal op bij zo'n keuring en waar kijken ze allemaal naar en hoelang duurt meestal zo'n keuring enz...

sphinxie

Re: klinische keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:57

Ik heb inmiddels meerdere klinische keuringen gezien, maar het hangt ook van de veearst af. Het paard wordt over het harde gestapt en gedraafd, evt. in een longeerring gestapt, gedraafd en gegaloppeerd. Verder met ik geloof een hamertje op z'n rug en hoeven geslagen (klinkt een beetje banketstaaf zo), mond wordt bekeken, oren, neus(vloeisel), ogen en dat was het volgensmij wel. Oja, buigproef wordt ook gedaan. Duur is ook verschillend, bij mijn paard was het iets van 45 minuten. Succes in ieder geval.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 18:08

bedankt sphinxie!!!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 19:18

hartslag, plus longen word naar geluisterd, 8je stappen op harde bodem, rug en benen worden met de hand "afgetast" op ongelijkheden, schiffels. en ze luisteren na t lopen, nog een keer naar t hart. algemene conditie enz worden ook beoordeeld.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 22:05

nesula is helaas vandaag afgekeurd op haar rechtervoorbeen,ze liep zowel met de buigproef rechtsvoor kreupel en op de volte rechts..alleen op de harde ondergrond dus...moest over 3 wekenterugkomen...maar wat kan dit toch zijn...wie herkent dit