afzakken leren rijlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

siko

afzakken leren rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 13:15

Pff... Heb ik Petrie rijlaarzen gekocht, zaten in het begin goed, maar nu na het inlopen zijn ze me bij de voet te groot Verward geworden?

Echt heel irritant, zodra ik mijn been omhoog doe, voel ik gewoon dat de laars naar onderen glipt.... Huilen

Wie kent dit fenomeen? Wat kan ik hiertegen doen?

Ik baal hier namelijk echt Boos!

Sylhouet

Re: afzakken leren rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 13:50

Ik ken het probleem niet, maar zou het misschien te verhelpen zijn door er een zooltje in te leggen ?
Anders zou ik even de zaak bellen waar je ze gekocht hebt, voor een advies / oplossing.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 18:02

Hoi Grandeur,

Ik heb inderdaad al zooltjes gekocht omdat ze me in de knie iets te hoog waren tijdens het inlopen. Helaas lijkt het nu of de laarzen bij de voet gewoon te breed is geworden. Verder zitten ze namelijk gewoon goed. Verward

Kan het ook zijn dat de laarzen gewoon nog niet goed ingelopen zijn en daarom ook niet goed naar de voet gevormd zijn?

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:41

Misschien dikkere sokken aan? Koe

Saartjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:55

Heb het ook voor gehad , bij mij hielp zo'n luxe houten laarzenspanner
nu blijven ze gewoon juist zitten op www.horsheshop.nl heb je er denk ik

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 19:05

Ik heb het ook, maar bij mij komt het denk ik omdat ze iets te groot zijn. Ik heb een hoge wreef en in de laarzen iets kleiner qua voetmaat kwam ik niet in (destijds had ik geen geld voor op maat gemaakte) dus was dit een perfecte oplossing. Tot ze verder goed uitgelopen waren. Daarbij zijn mijn kuiten nu ook dunner dan toen en zakken ze lekker af. Mijn hak lijkt uitgedrukt, maar mijn hak zit in werkelijkheid hoger. Scheve mond Mijn instructrice zei vandaag nog dat ik niet met mijn benen zo raar naar voren moet af en toe. Was ik mijn laarzen weer aan het aantrappen dus. Bloos
Zodra ik geld over heb komen er nieuwe laarzen... op maat!!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 22:29

Hoi Monday, wat jij zegt met die hak (dat die in werkelijkheid hoger zit dan waar je laars zich bevindt) dat heb ik dus precies hetzelfde! Dikkere sokken helpt helaas niet, dan kom ik er niet eens meer in en die houten laarzenspanners ken ik niet. Wat is daar het nut van?

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:33

Laarzenspanners zijn om je laarzen in model te houden als je ze niet aan hebt. Wat je zou kunnen proberen zijn van die schuine stukjes in de hakken leggen (zijn ook van Passier). Die worden ook wel gebruikt bij inrijden van niewe laarzen, dan kom je iets hoger in je laars om te voorkomen dat je je knieholtes stuk rijdt. Het voordeel is dat je iets schuiner in je laars komt, maar het nadeel is dat het (bij mij althans) gaat knellen op de wreef en dat is ook niet fijn.
Misschien dat gewone inlegzooltjes kunnen helpen, mocht je de ultieme oplossing bedenken, dan hou ik me ook aanbevolen. Lachen

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:51

Dat had ik met m'n rubberen laarzen. Ik rijd nu met chaps, maar daar zit je niet echt op te wachten als je niet nieuwe leren laarzen hebt denk ik Haha! .
Ik denk dat je het beste even terug kan naar de winkel om te vragen of ze daar misschien weten wat je er aan kan doen Lachen .

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 11:50

Haha Monday, Zodra ik dé ultieme oplossing heb, ben je de eerste die het hoort! Ik ga dadelijk de winkel eens bellen en de schoenmaker in ons dorp. Die heeft ook wel wat ervaring met leren rijlaarzen, eens kijken wat hij me kan vertellen.
Ik hou je op de hoogte!

Renza: lief van je dat je meedenkt Knipoog maar inderdaad behalve dat chaps een lekkere pasvorm hebben en erg makkelijk zijn, rijdt ik toch liever met leren rijlaarzen... *grinnik*

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 12:50

Vriendin van mij heeft dat ook dat ze inzakken bij de enkels, komt doordat het leer soepel en zachter word door inlopen. Denk dat je er weinig aan kan doen.

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:56

Ik had het een tijdje geleden ook, vlaknadat ze ingelopen waren. Nu heb ik er op de een of andere reden geen last meer van Verward . Moet ook zeggen dat ik een heel stuk moeilijker mijn laarzen in kom Bloos

@ Manonnetjoe: Ik dnek niet dat ze bedoelt wat jij denkt, de plek waar ze inzakken is nl. net ietsjes daarboven (als ik het goed begrepen heb tenminste Knipoog )

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:25

'k heb het zelfde probleem m'n cavallo laarzen zijn te breed aan m'n voet (en eigenlijk ietsje te smal aan m'n kuit)

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 07:51

Okee, nog even geduld, zometeen heb ik pauze en dan ga ik naar de schoenmaker hier in het dorp. De winkel waar ik ze gekocht heb, ga ik om tien uur bellen, dus de ultime oplossing zal nu niet lang meer op zich laten wachten.. hihi Knipoog