hoe krijg je een BANG paard de trailer in...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

coolekikker

hoe krijg je een BANG paard de trailer in...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 19:45

heeey hallo

ikke heb een vraagje ik wilde naar het bos gaan en we gingen dit keer met de trailer heen ging ze der best gemakkelijk in maar terug kregen we der met geen mogelijkheid in echt alles gebrobeerd Huilen Huilen ..!!!
we moesten uiteindelijk terug lopen anderhalf uur lang Huilen ik was natuurlijk oonwijs kwaad..!!!! maar dat helpt neits..!!

weet iemand misschien een goede tip..?

alvast bedankt gr. amanda

moonsparkle

Re: hoe krijg je een BANG paard de trailer in...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:47

Dat zou ik ook wel willen weten. Mijn paard wil er op de heen weg al niet eens in Vingers aflikken

coolekikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 20:00

o dat is hellemaal neit mooi!!! Huilen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:01

wij deden wel zo:

trailer in de wei neerzetten, staan laten.
biks in een emmer in de trailer zetten.
ze krijgen vanzelf honger.
na en paar weken liepen ze er zo in en uit.

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:02

geef hem een paar keer eten in de trailer, zo weten ze dat er iets lekkers is te halen. Uiteindelijk lopen ze dan de trailer ook zo in (en dan in het begin alsnog belonen met iets te eten)

veel succes!

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:03

coolekikker schreef:

heeey hallo

ikke heb een vraagje ik wilde naar het bos gaan en we gingen dit keer met de trailer heen ging ze der best gemakkelijk in maar terug kregen we der met geen mogelijkheid in echt alles gebrobeerd Huilen Huilen ..!!!
we moesten uiteindelijk terug lopen anderhalf uur lang Huilen ik was natuurlijk oonwijs kwaad..!!!! maar dat helpt neits..!!

weet iemand misschien een goede tip..?

alvast bedankt gr. amanda

heej.. uhm.. wij hebben het ook wel eens gehad.. probeer het met veel geduld te doen en leg aan het einde van de loopplank wat bix.. als hij eten wil moet hij er wel in.. of doe een doek over zn hoofd.. zorg dat hij vertrouwen in je heeft.. suc6 ermee.. greats.. Mirry

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:06

Wij hebben geen eigen trailer, ik kan ook niet vragen of ik elke dag de trailer even mag lenen om te oefenen met erin zetten. Balen! Bloos

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:09

die van mij is ook bang!
die gaat een paar meter van tevoren al stilstaan, en staan poepen!
als je ziet dat je paard echt bang is, moet je natuurijk proberen om nooit kwaad te worden!
je kan inderdaad proberen om een voerschep met een beetje eten erin in je andere hand te houden!
die van mij durfde echt niet, en ik weet niet wat er vroeger is gebeurd ook waardoor hij zo bang is geworden, want ik heb hem vanaf dat ie 6 is!

wat we nu doen is 2 longeerlijnen langs de zijkant leggen, en die dan optillen en kruisen achter zn kont langs!
dan loopt hij er dus zo in!
gewoon heel rustig die longeerlijnen achter zn kont langs doen.
en zelf heel rustig blijven!
niet aan gaan trekken want dan gaat hij er misshcien in hangen.
en nu na een paar jaar (ik ga niet super vaak met de trailer weg) maar hij gaat er toch steeds makkelijker in!
ik heb de lijnen eigenlijk niet meer nodig!
en als hij erin staat, staat hij wel meteen heel gestressd te kijken en krijgt hij een wortel of appel (soms eet hij die niet eens helemaal op)
maar ben laatst nog naar het strand geweest, en daar is hij weer super braaf! eigenlijk overal.
alleen de trailer rit gaat voor hem een beetje gespannen!

ik hoop dat je hier wat aan hebt! suc6 ermee!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:10

Instructeur van mij had precies hetzelfde probleem, zijn paard is op zo'n cursus geweest en na een tijd wilde ze er eindelijk in...

Weet alleen niet meer waar dat was... maar er zijn dus van die cursussen voor ofzo of hoe noem je dat Verward

pammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:11

Mijn paard wil de heenweg wel heel makkelijk de trailer in, maar als ik terug wil, wil zij er niet in. Wat bij mij heel erg help is omdat ze altijd naar dezelfde kant weg draaid daar naast de klep iemand met een zweepje laten staan. Ik sla haar niet ze loop er dan zo in alsof er niets aan de hand is. En als ze in de trailer staat krijgt ze altijd een wortel.

Wat altijd heel belangrijk is, is dat je alle rust bewaart en zelf niet in paniek raakt of druk wordt.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:14

Coentjuh schreef:
Instructeur van mij had precies hetzelfde probleem, zijn paard is op zo'n cursus geweest en na een tijd wilde ze er eindelijk in...

Weet alleen niet meer waar dat was... maar er zijn dus van die cursussen voor ofzo of hoe noem je dat Verward

je hebt er wel speciale cursussen voor idd Ja
wat ze bijv ook zeggen is dat als jou paard eerst voor de helft op de klep gaat staan, en daarna chteruit loopt, dat je dan direct naar hem toe moet lopen en hem gewoon een paar meter achteruitduwen!
dus niet laten merken dat het zijn eigen plannetje was, maar gewoon doen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is dat je hem even in zn achteruit zet.
dat vond ik wel grappig Haha!

coolekikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 20:28

thanks voor alle bericht zijn er nog meer berichte maare als je i de wei een trailer zet met bik erin ofzo dan heeft die toch nooit honger dan heeft die toch genog gras? ellepel?

annet1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:21

heej ik hoop een tip van mij!! mijn pony is met een ongeluk over de kop geslagen!! en dus best bang voor de trailer, logisch Tong uitsteken maar door een tip van iemand, moest ik mijn pony zover naar de trailer doen en dan achteruit en weer naar voren en weer naar achter...tot dat hij/zij er geen zin meer in heeft loop jij naar voren
[handig is een bakje bix zodat ie blijft staan en niet naar achtern schiet als de klep digt gaat]

doe ook het trailerdeurtje dicht... miss door schittering van de zon kan die schrikken, want ze verzinnen alleszz om er niet in te hoeven!!

zweepen en longe hou ik zelf niet zo van je dwingt een paard alleen maar! terwijl die bang is..hij/zij moet weten dat het goed is!! en moet vertrouwen in de trailer krijgen..

wat ik meestal ook doe is de voorste balk eruit halen, zodat de pony zover kan lopen als die wil en niet in een klein stukje....
veel succes!!!! Pling Pling Pling

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:24

Ga vaak leuke dingen doen met je paard, alstie dan de trailer in moet weet ie dat ie iets leuks gaat doen (b.v. strandrit of iets anders leuks)
Bij het paard van een kennis hoef je alleen maar recht voor een trailer te parkeren, halstertouwtje om zen nek en hij rent er vanzelf in.

Zal misschien niet bij ieder paard lukken, maar het is te proberen.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:31

hey amanda, er zit maar 1 ding op....oefenen, oefenen en nog eens oefenen.....
Met heel veel geduld en vaak doen, wordt het vanzelf beter!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:38

Zorg er iig voor dat je niet voor je paard gaat staan met je gezicht naar hem toe om hem er zo in te "trekken". Zo "jaag" je hem met je lichaamstaal bij hem weg en zou hij dus niet zo gauw naar je toe komen. Ga liever met je schouder naar hem toe staan.
En verder veel oefenen met zeiltjes enzo dat hij leert ergens overheen te lopen enzo.
Er steeds een pasje naartoe lopen met hem (eerst 1 pas) dan stoppen, belonen en een pasje achteruit. Zo steeds een pasje dichter naar de trailer. En vooral goed veel belonen, maar niet met eten maar met een aai over z'n voorhoofd. Als hij niet doet wat je vraagt "straf" je hem door hem met een boze stem achteruit te stoeren.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:41

Coentjuh schreef:

Mijn paard is bij dreamstables geweest voor trailercursus. Hij was doodsbang en al veel mensen hadden het geprobeert, zelfs tot bloedens toe. Na twee weken cursus en 3 weken zelf oefenen met een schema dat ik van hun had wandeld hij nu zo de trailer in terwijl ik buiten blijf staan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:44

Met angst moet je heel erg oppassen.
Probeer het met vertrouwen en iets lekkers op te lossen, lukt dit niet raad ik je toch echt een cursus bij een professioneel bedrijf aan. Hoe langer je er mee blijft klooien, hoe moeilijker hij er op gaat.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:45

ik ben Banjer met clickertraining aan het trailermak maken.... Lachen

Ze stond er al helemaal in... kon de trailer al bijna dicht doen, alleen werd toen de trailer waar we mee oefenden verkocht... dus nu ligt de training al weer een tijdje stil...

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:46

longeertouw met de knip aan de rechterkant van de trailer vast knippen, iemand dat vast laten houden en steeds een stukje meer naar links laten lopen. Degene die het paard vast heeft stukje voor stukje een beetje lokken met wat lekker, en vooral alles voetje voor voetje doen!

(heb ik op wedstrijd iemand zien doen, en ging perfect Lachen )

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:49

Longeerlijn hebben wij ook geprobeert, dat is dus goed mis gegaan. Paard raakte zo in paniek dat hij door de lijn sprong, met z'n baan aan de klep bleef hangen en met z'n hoofd achter de trailer. M'n moeder is zowat d'r vinger eraf gerukt omdat de longeerlijn eromheen ging, m'n paard had een diepe wond aan z'n been en had met z'n hoofd een stuk uit de trailer geslagen en dus een diepe wond op z'n hoofd en een heel groot trauma. Dus zeker niet doen met een bang paard.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:50

Ik geloof best dat een longeerlijn goed kan werken.
Alleen niet bij een angstig paard, maar met een paard dat de trailer niet op wíl.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:52

annet1990 schreef:
heej ik hoop een tip van mij!! mijn pony is met een ongeluk over de kop geslagen!! en dus best bang voor de trailer, logisch Tong uitsteken maar door een tip van iemand, moest ik mijn pony zover naar de trailer doen en dan achteruit en weer naar voren en weer naar achter...tot dat hij/zij er geen zin meer in heeft loop jij naar voren
[handig is een bakje bix zodat ie blijft staan en niet naar achtern schiet als de klep digt gaat]

doe ook het trailerdeurtje dicht... miss door schittering van de zon kan die schrikken, want ze verzinnen alleszz om er niet in te hoeven!!

zweepen en longe hou ik zelf niet zo van je dwingt een paard alleen maar! terwijl die bang is..hij/zij moet weten dat het goed is!! en moet vertrouwen in de trailer krijgen..

wat ik meestal ook doe is de voorste balk eruit halen, zodat de pony zover kan lopen als die wil en niet in een klein stukje....
veel succes!!!! Pling Pling Pling

Dit vind ik een hele goede manier, zo raken ze er ook vertrouwnt mee.

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:53

Das niet echt handig dan, maar je moet ook nooit bij zoiets de lijn om je hand wikkelen. Ook niet met een halster. Levensgevaarlijk. Vraag je instructeur eens, misschien weet die wat. Succes.

[edit] En nou bedenk ik me toch iets! Is het een twee paards trailer? Pony van de vriendin van mij wil hier ook nooit op als de scheidings wand zegmaar in het midden staat. Vind hij super eng. Maar zogauw deze aan de kant word gezet loopt hij er gelijk op! Misschien is dit het?

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:56

Longeerlijn heb ik slechte ervaringen mee.
Toen ik mijn paard moest verhuizen werd het nogal opgehaast en toen moest Melody dus ook met een longeerlijn erin worden getrokken (terwijl ze helemaal niet zo bang was, met een beetje geduld lukte het altijd) Nouja na een tijdje stond ze wel zo'n beetje in de trailer, maar toen ging ze toch steigeren(raakte in paniek) en door die longeerlijn viel ze daardoor achterover weer van de trailer af. Ja fijn, toen had ze dus wel een tariler trauma. Ik kan dus de tips in dit topic ook wel gebruiken...