Mijn paard is een groot uitgevallen baby van 1.65 en zodra meneer iets eng vind springt hij half in mn nek
. Dit is SUPERvervelend soms. Hij is heel bang voor grote voertuigen en sinds kort zijn ze naast ons aan het bouwen. Wat kan ik er aan doen?
Loslaten Is geen optie want soms komen er iedere 5 minuten wagens langs. Ik kan hem ook niet van die angst afhelpen omdat hij vroeger is mishandeld (ik weet niet precies wat er allemaal is gebeurd
). We hebben alles geprobeerd om hem wat rustiger te krijgen met grote voertuigen, en dat is redelijk gelukt. Als je hem vergelijkt met een jaar terug is het een heel ander paard geworden. Als hij bang wordt dan gaat hij eerst kijken naar het 'enge ding', maar die voertuigen rijden superlangzaam voorbij en maken steeds meer lawaai. Als hij gaat kijken begin ik al rustig tegen hem te praten enzo, dat helpt ook wel goed. Zodra het ding dichterbij komt gaat hij draaien, maar ik blijf er dan gewoon naast staan want ik ben niet bang dat hij me omver loopt ofzo. Maar als het dan opeens heel dicht bij hem is schrikt hij, en springt hij naar mij toe. Dan zit hij bijna op mn schoot en dan springt hij weer achteruit om nog eens te kijken, en dan weer vooruit omdat het eng is, etc, etc, ect
Ik vind het soms best vervelend, ik weet dat hij er niets aan kan doen, het is nou eenmaal een baby, maar ik dacht dat ik misschien wat ideeën op kon doen als jullie vertellen hoe jullie ermee omgaan?
alvast bedankt
(die mensen zullen wel gedacht hebben ) ik zei : kijk eens, een super grote wortel , die zou jij wel op willen eten he enzovoorts.
. Ik liep een keer naast m'n paard (die ik inmiddels niet meer heb), en die kreeg het ook in dr bol. Ze draait zich al steigerend om en gallopeert zo weg. Ik hang aan het touw, maar kon dr natuurlijk niet houden.. kom met een klap op het asfalt terecht.. mn heup lag 'n beetje open