Is het normaal dat mijn 4 jarige sloom is?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Is het normaal dat mijn 4 jarige sloom is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 17:52

Ik heb een ruin van bijna 4 jaar ik had laatst 2 maanden niet gereden en ik kon zo opstappen. Ik had van alles verwacht maar dit niet, maar nu ben ik vanmorgen weer vanuit de wei gaan rijden en weer hetzelfde verhaal. Hij was heel rustig eigenlijk te sloom. Kan het ijzer gebrek zijn? Zijn er meer mensen die zo,n paard hebben, superbraaf en sloom?
Laatst bijgewerkt door Katja op 05-05-05 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Anders_Amigo

Re: is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:24

Ik heb het ook wel eens gehad. Maar ook soms dat ik dacht dat hij weer lief was, maar toch vervelend deed... Sorry ik kan je niet helpen. Ik weet niet wat het is...

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:29

Hoi,

Als hij nooit raar gedaan heeft dan is dit gewoon het karakter van het paard...heeft hij dit nog nooit vertoont dan zou je een keer bloed moeten laten prikken of hem een vitamine stoot moeten geven..

Mijn paard van 4 jaar kon ik ook zo een week stil zetten en er daarna zo weer opstappen dat ik hem in het begin nog wel eerst longeerde en dan dacht nou dat hoef ik ook niet meer te doen.
En dat doen we dus ook niet meer..

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:30

Gezien je vraag verplaatst naar Vraag Maar Raak.

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:34

marleen_usar schreef:
Ik heb een ruin van bijna 4 jaar ik had laatst 2 maanden niet gereden en ik kon zo opstappen. Ik had van alles verwacht maar dit niet, maar nu ben ik vanmorgen weer vanuit de wei gaan rijden en weer hetzelfde verhaal. Hij was heel rustig eigenlijk te sloom. Kan het ijzer gebrek zijn? Zijn er meer mensen die zo,n paard hebben, superbraaf en sloom?

Hoi,
Het paard dat ik nu gekocht heb heeft dit ook, hij is alleen niet supersloom.... Hij wil gewoon steeds harder, maar doet geen vlieg kwaad en zet geen stap verkeerd.... Hij heeft 4 maanden stil gestaan en je stapt er zo op, hij is hetzelfde als dat je hem elke dag zou rijden (alleen 'wat' minder conditie Clown ), die energie houdt hij namelijk, volgende zijn vorige eigenaresse!

miesjuhh

Re: Is het normaal dat mijn 4 jarige sloom is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:15

hoi,
mijn paard had dit eerst ook hij was super braaf en super sloom! maar ik heb er elke dag op gereden en hij is er veel sneller door geworden! even aanpakken!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:43

4-jarige paarden zijn vaak nog volop in de groei en kunnen daarom wat slomer zijn,dat wil niet zeggen dat je het moet accepteren..maak hem maar gewoon snel..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:49

op het moment is de mijne lekker volgegeten en ook lekker sloom.
kan best zijn dat ie gewoon lekker vol zit ,zich happy voelt en dus geen zin heeft om zich uit te sloven..