paard steigert

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsiie

paard steigert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 17:34

Hej,

Ik heb vandaag een digi geleend, dus hop, naar m'n vzpony en foto's maken. Nouja, het begon goed, de deur zat op slot en sleutel lag er neit, dus kon geen halster pakken.. Dus lang leven de strotouwtjes Tong uitsteken Clown

Nouja, ik het land in, komt Nikita (dominante jaloerse pony) op me af, en vlak voor m'n neus steigeren. Nouja, ik blijven staan (en niet gillend het land uit gerend wat ik voorheen altijd deed Tong uitsteken Clown ) en iedere keer als ik me ook maar bewoog richting Patty (mijn verzorgpony) ging Nikita weer gek doen. Ze steigert nou wel vaker naar me en ben er niet echt van onder de indruk zegmaar, maar voorheen deed ze het altijd niet richting mij zodat ze me niet kon raken, maar vandaag dus wel. Uiteindelijk Pat wel te pakken gekregen maar toch.

Toen foto's gemaakt (had haar in de stal van Nikita gezet en de wei dichtgelaten) maar Nikita kwam de hele tijd vervelend doen. Dus (vriend was mee, heb geen verkering met 'm maar gewoon een vriend) wij Nikita wegjagen, begon ze weer te steigeren. En aanvallen, ik dacht weer dat ze door het hek heen kwam.

Nouja, zo ging dat een paar keer dus toen bedacht ik dat ik daar wel een paar foto's van wilde (ja, hoe kom ik in hemelsnaam op het idee om er een foto van te willen). En toen steigerde ze niet meer, dus wij raar doen (buiten de wei) zodat ze steigerde. Uiteindelijk 5 foto's waar ze hoog op steigerd, en 2 waar ze laag op steigerd (geloof ik Tong uitsteken kan er ook een paar naast zitten maargoed) dus dat is wel gaaf, maar het hek staat ervoor. Ik durfde (en mag neit van mijn moeder) niet het weiland in met de digi van een ander, met de kans dat ik bewusteloos gesteigerd wordt.. Dus nou ja, jammer dan dat het hek ertussen staat, maar de foto's zijn iig wel gaaf. Ik laat er ook zéker een of twee uitvergroten, ook voor de eigenaresse. Ik zal ze morgen of overmorgen wel even plaatsen Lachen Lachen

Maargoed, nu mijn vraag. Ik kan dus Patty wel zelf pakken als ik het halster heb (dan sla ik wel van me af als Nikita me aan wil vallen) en dat gaat goed enzo, maar ik kan Nikita dus geen trap verkopen als ik Patty aan het pakken ben want dan trapt ze me helemaal kapot en blijft ze maar doorgaan (uit dominantie). Dus, wat moet ik volgens jullie doen als ze weer naar me steigert? Ik zwaai dan al naar haar met het halster en begin te schreeuwen. (en niet zachtjes Clown ) Dan loopt ze weg, draait zich vervolgens weer om om me weer aan te vallen. Dat gaat dan door totdat ik Patty heb, dan doet ze niets meer en loopt ze achter me aan als een mak lammetje Verward

Wat zouden jullie doen, wat zijn jullie tips? Ik moet nu in elk geval wel actie ondernemen, want ze mag het niet, maar ik kan haar gewoon geen trap geven omdat ik dan helemaal in elkaar getrapt word. Over iets minder dan 2 weken komt de eigenaresse terug van een vakantie van drie maanden, en zal haar dit ook zéker vertellen. Lachen

Wat geven jullie mij voor tips?

Liefs, Ilse (en sorry voor het lange verhaal!!!! Bloos )

*En ik stop er echt niet mee hierdoor, ik ben 1,5 jaar lang geholpen omdat ik Patty niet zelf kon pakken, nu sinds bijna een half jaar kan ik het wel, maar ik stop niet omdat daar mijn band met Patty té sterk voor is. Lachen (en néé, ik ben níét koppig Clown )*

Choices

Re: paard steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:29

er zijn hier al 3 topics over gaande dus zoek even verder, er staat ergens de oplossing en dat is met een touw onder zijn buik kloppen zodat hij denkt dat hij word aangevallen van buitenaf. na een paar keer kloppen stopt het. ik heb het ook geprobeerd en het werkt echt. zorg wel dat je paard zo min mogelijk ziet dat jij het doet..

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:18

ik heb een pony die heeft van iemand leren stijgeren en als dez het mistbruikt.. ga ik ook of met het halster zwaaien of ik doe de zweep rechtop neerzetten.. deze vind de zweet nogal eng dus stopt hij er ook meteen mee..

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 22:25

neem eens een keer een zweepje mee en als die dan net terug komt van steigeren geef je hem een pets, zou die mee ophouden ook