geen bijrijder te vinden in flevoland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tessie1985

geen bijrijder te vinden in flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 14:48

heej allemaal

ik zoek al een tijdje maar ik kan niet iemand vinden die geschikt is want alleen kids van 12 jaar reageren en daar kan ik echt niet aan beginnen Ach gut
mijn paard is nu bijna 2 maanden onder het zadel en ze is echt heel erg lief maar ze moet wel weten wie de baas is anders neemt ze je erg in de maling
vandaar dat ik iemand vanaf 16 zoek (liefst nog wat ouder)
ik zet het maar even op vmr want mischien weten jullie hoe ik het kan aanpakken of weet iemand een geschikt persoon??
de toekomstige bijrijder(ster) mag van mij heel veel 3x rijden in de week ze mogen wedstrijden rijden als ze goed op conditie is en als ze wat beter luisterd en buitenrijden vind ik ook niet erg
het gaat om een merrie van bijna 4 jaar en 1,60 hoog en heel erg lief maar nog wel jolig
ik heb het ook al in de rubriek verzorgpaarden geschreven maar daar word niet echt veel gelezen Slapen
de reden dat ik een bijrijder zoek is omdat ik werk op oproepbasis en ben dan tot in de avond werken

Afbeelding

tessie1985

Re: geen bijrijder te vinden in flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 14:49

oh ja ik vraag wel een bijdrage

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:58

misschien kun je je oproep op marktplaats zetten??

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:18

Ik kan misschien wel raden waarom niet. Ik betaal echt niet voor een bijrijdpaard. Je zoekt iemand omdat je zelf te weinig tijd hebt dus vind ik altijd dat je dan blij meot zijn als je iemand vind die het wil doen. Als ik verplicht les moet nemen 1 x in de maand of 1 x in de 2 weken en dat zelf meot betalen vind ik dat geen probleem ook niet als het verplicht bij dezelfde instructie is. Maar als ik geen tijd meer heb voor mn pony's ben ik blij dat mn verzorgster er zijn om me te helpen. Ik ga echt geen geld aan ze vragen want ik mag blij zijn dat ze me kunnen helpen en dat ze goed voor mn pony's zijn. Er zijn altijd wel mensen die het geen probleem vinden om te betalen maar ikdenk dat er ook een hoop meer mensen zijn die denken zoals ik.

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:25

karoliena schreef:
Ik kan misschien wel raden waarom niet. Ik betaal echt niet voor een bijrijdpaard. Je zoekt iemand omdat je zelf te weinig tijd hebt dus vind ik altijd dat je dan blij meot zijn als je iemand vind die het wil doen. Als ik verplicht les moet nemen 1 x in de maand of 1 x in de 2 weken en dat zelf meot betalen vind ik dat geen probleem ook niet als het verplicht bij dezelfde instructie is. Maar als ik geen tijd meer heb voor mn pony's ben ik blij dat mn verzorgster er zijn om me te helpen. Ik ga echt geen geld aan ze vragen want ik mag blij zijn dat ze me kunnen helpen en dat ze goed voor mn pony's zijn. Er zijn altijd wel mensen die het geen probleem vinden om te betalen maar ikdenk dat er ook een hoop meer mensen zijn die denken zoals ik.

Ja Ja Ja Ja Ja

Inderdaad!! Maar kan je niemand op een manege vinden ofzo? Daar zitten soms echt wel leuke ruitertjes tussen! En gewoon overal briefjes ophangen, zoals in een ruitersportzaak. Dan komt die bijrijdster er echt wel!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:36

Ik ben zelf ook betaalde bijrijdster geweest (betaalde de helft van de stalling). Maar ik mocht wel wedstrijden rijden lessen (op eigen kosten) enz. Ik deed dit paard 4x in de week. Als ik dat alles op een manege moest doen betaalde ik waarschijnlijk het dubbele.

Ik zoek nu zelf ook een bijrijdster voor mijn paard. Die laat ik niet betalen. Omdat ik maar voor een dag iemand zoek. Er mogen geen wedstrijden gereden worden. Puur recreatief. Ik ben veelste bang dat iemand mijn paard verpest.

Maar ik begrijp dus heel goed dat mensen een bijdrage vragen.

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:55

Nou ik vind betalen voor je bijrijdpaard helemaal niet raar. Het moeten alleen geen fantasie bedragen zijn. deling in de kosten vind ik raar als je 2 keer in de week kan rijden. Maar ik heb pas een nieuw bijrijdpaard en ik betaal 50 euro in de maand voor twee keer rijden in de week, en soms vaker als de eigenaresse niet kan. En ik hoef ook niet uit te mesten etc. dus ik vind het niet raar. Jij maakt toch ook gebruik van het paard? je slijt toch ook zijn hoefijzers enzo Knipoog Nou dat is wel heel klein gezien maar je kan de eigenaar financieel best een beetje helpen. Ik vind voor wat KAN wat..

Gratis bijrijdpaarden moeten meestal gemest worden.. geen probleem hoor maar daarnaast moet je ook nog eens mazzel hebben, kijk eens op marktplaats, 80% van de mensen vraagt geld.

@ tessie: Als je geen fantasiebedrag vraagt moet je gewoon even langer wachten je vind vast wel iemand..

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:00

ik woon in Almere en heb bijna 3 jaar naar een bijrijdt paard gezocht, ben nu 18 jaar..

Het leek wel alsof ze niet bestonden, het is echt verschrikkelijk in Almere...
Nu heb ik sinds 2 weken mn eigen pony, dus ik ga alleen nog maar bijrijden als het zonder bijdrage is, heb kosten genoeg haha...

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:04

Nou, ik ga ook echt niet betalen voor een verzorgpaard, de mensen mogen blij zijn dat hun paard verzorgd word hoor! Bovendien ben ik 16 en ik heb geen baantje, ik zou het geld gewoonweg niet kunnen opbrengen.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 22:06

je kan het anders zien voor een manege paard betaal je toch ook om te rijden ??
en voor een pensionpaard mag en kan je veel meer en het is nog goedkoper ook Knipoog
dus iemand mag blij zijn dat die mijn paard kan berijden en ook wedstrijden mag rijden
een eigen paard kost veel meer daarom is dit een leuke kans voor iemand die geen eigen paard kan betalen maar wel verder wil komen en meer met paarden wil zijn toch?
tuurlijk vraag ik geen fantasie bedrag
en ik zelf ben ook heel lang bijrijdster geweest en ik betaalde 70 euro voor 3 dagen en vaak extra rijden
en ik heb er heel erg veel aan gehad!

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 12:59

Ik ben het met Tessie eens (bovendien zoek ik ook een bijrijder in flevoland!!!) Knipoog
Ik ben zelf erg zuinig op mijn (sport) paard en buiten dat ik heel gek op hem ben komt dat ook omdat hij me veel geld kost elke maand. Ik denk dat als het je geld kost, je er ook verantwoordelijker mee omgaat. Bovendien kun je van zo'n paard een hoop leren, ben je er intensiever mee bezig als met een manegepaard....en manegeles kost ook klauwen met geld. Ik vind wedstrijden rijden prima, mee naar buiten ook. Alleen liever geen les, omdat hij onder goede begeleiding en met een bepaald systeem is afgericht, daar wil ik geen gesleutel aan...
Ik heb ook wel reacties gekregen hoor, van mensen die graag willen rijden en een bijdrage willen leveren in de kosten.

Als ik alleen een verzorger wil, dus niet rijden, alleen een beetje poetsen en wandelen, dan is het een ander verhaal...

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 14:04

ik heb een tijdje geleden voor twee mede stalgenoten een advertentie gezet op marktplaats 1 vroeg bijdrage en de ander niet
duidelijk in de advertentie gezet dat er niet gereageerd hoefde teworden onder de 18 jaar.
best veel reacties gehad en zijn ook beide erg tevreden over hun bijrijders.
er zat zelfs iemand tussen die berijd was om 3 keer per week vanuit hilversum narr almere te komen
je kunt het allicht proberen op marktplaats voor ons heeft het goed uitgepakt

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 15:03

Jammer dat er hier in de buurt niet wat meer bijrijdpaarden aangeboden worden. Vooral voor komende zomervakantie, maar ook daarna zou ik het hartstikke leuk vinden om verschillende paarden te trainen en evt. uit te brengen op wedstrijden, maar hier in de buurt loopt het niet zo storm.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 15:19

Betaalde of geen betaalde verzorgpaard?
Dat ligt eraan hoeveel vraag er voor wat is lijkt mij.
In de handel is het ook zo, waar veel vraag naar is wordt al gauw duurder, en als iets niet loopt, tsja dan gaat de prijs ook omlaag.
Misschien stom voorbeeld ofzo maar volgens mij werkt het enigszins wel zo.

Maar dat er een bijdrage wordt gevraagt vind ik ook niet zo gek.
Bedoel, alles is al zo duur, en rond de €50 (veelgevraagt bedrag) is in verhouding met manegelessen niet echt aan de duure kant als je een paar keer per week het paard mag verzorgen en rijden enzv.

Wel jammer dat er niemand voor je paard te vinden is...blijf gewoon proberen, hang adv. op bij dierenwinkels/ruitershops of andere plaatsen waar veel paardenliefhebbers komen, goeie handelsite's en fora natuurlijk Lachen
Heel veel succes.

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:25

Nou...toen ik een bijrijder zocht voor mijn paard ook tegen betaling......kreeg ik elke dag 3 mailtjes van mensen en ik zocht destijds ook een bijrijder in Flevoland...heb er nu 1 van 25 en die is super lief mag wedstrijd rijden/bos/spring./dressuuren/ Los gooien en is VERPLICHT om 1x in de 1 a 2 weken les te nemen...bij mijn instructrice. ze betaal de helft van de stalling en komt 3 dagen in de week ook op feestdagen en als ik op vakantie ben doet zij hem soms wel 4 weken achter elkaar voor het zelfde geld....dus ik denk dat ze wel tevreden kan zijn....toch word ze wel in de gaten gehouden door stal maatjes en zo maar dat vind ik heel normaal het blijft wel MIJN paard.

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:26

lovelyhorses schreef:
Nou...toen ik een bijrijder zocht voor mijn paard ook tegen betaling......kreeg ik elke dag 3 mailtjes van mensen en ik zocht destijds ook een bijrijder in Flevoland...heb er nu 1 van 25 en die is super lief mag wedstrijd rijden/bos/spring./dressuuren/ Los gooien en is VERPLICHT om 1x in de 1 a 2 weken les te nemen...bij mijn instructrice. ze betaal de helft van de stalling en komt 3 dagen in de week ook op feestdagen en als ik op vakantie ben doet zij hem soms wel 4 weken achter elkaar voor het zelfde geld....dus ik denk dat ze wel tevreden kan zijn....toch word ze wel in de gaten gehouden door stal maatjes en zo maar dat vind ik heel normaal het blijft wel MIJN paard.

oohwja...dit vrouwtje heb ik ook gevonden op marktplaats...

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:46

Betalen vindt ik ook niet meer dan logisch, teminste als je op t paard mag rijden enzo.. Dan huur je als het ware het paard, dus dan lijkt het me logisch dat je er voor betaalt...

Maar wat ik zo vreemd vindt, in Almere is het bijna onmogelijk een bijrijdpaard te vinden, ik ken een hoop mensen die een (betaald) bijrijd paard zochte, maar het gewoon niet vonden. Je moet hier in Almere echt in het wereldje zitten of je komt er ook gewoon niet in... En nou hoor ik hier dat er geen bijrijders te vinden zijn? Dat is wel scheef...
En ik heb het trouwens niet over 12 jarige ofzo, ik heb het over 16 jaar en ouder.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:38

Een bijdrage vind ik op zich geen probleem, maar heel erg veel mensen nemen een paard, ondanks ze het zelf niet kunnen betalen, en dan afhankelijk zijn van bijdrage van verzorgers, dat vind ike cht belachelijk.

Ik heb zelf een shet van 10 en een haflinger van bijna 2 jaar, maar ik heb hetzelfde probleem, ik kan ook geen goede verzorger vinden voor mijn haflinger.
Nu word ze natuurlijk nog niet gereden, maar ben wel heel erg druk bezig met dingen leren, want madam is heeeeeeel erg dominant!

Het probleem is, dat je haar overal mee voor moet zijn, doe je dat niet, neemt ze je in de zeik, en gaat gelijk met je aan de loop, onder andere..
Als ze dit doorheeft, dan doet ze het ook bij mij, en blijft ze dit doen, dat kan zo een half jaar duren voordat het er weer uit is, dus heb maar besloten geen verzorgster voor haar te nemen, het kost me dan veel meer tijd dan dat ik ermee geholpen ben..

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:08

ik heb ook een betaalde bijrijder... en die betaald een hele kleine bijdrage, als ik weg ben mag ze m vaker rijden, en volgende week neemt ze m op haar kosten mee naar haar manege voor wat lessen, enz. blijft ie daar lekker logeren (mn moeder ook helemaal blij, die moest m anders voeren)
ik vind een kleine bijdrage niet vreemd, alleen soms zie je belachelijke bedragen staan. bv € 50,00 of meer voor 1 keer per week rijden...
mijn bijrijder betaald minder dan de helft voor 1 a 2 keer per week rijden, (wel met de voorwaarde dat als mn moeder er alleen voor staat ze dagelijks langskomt (of m meeneemt).

Moderatoropmerking:
Mensen let aub even op en negeer de grote rode letters op je scherm niet! Dit is een topic uit 2005, de laag stof is echt te dik om te verwijderen, aub niet meer reageren in dit topic!