Ervaringen met Equitop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jemawi

Ervaringen met Equitop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 14:24

Mijn welsh A merrie van bijna 3 heeft onlangs een bloedonderzoek gehad. Daar kwam uit dat ze een vitamine E tekort had. De rest was allemaal dik in orde gelukkig.

Op advies van de DA ben ik equitop gaan bijvoeren. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik kon ook kiezen voor gewoon vitamine E/selinium, maar omdat mijn pony in haar eerste levensjaar een flinke achterstand heeft gehad, en daar nu nog wel last van heeft, hebben we hiervoor gekozen.

Wat is jouw ervaring hiermee en hoe lang heb je het bijgevoerd? Is je paard/pony er goed op vooruit gegaan? (zowel uiterlijk als innerlijk).

duintje

Re: Ervaringen met Equitop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:57

ik heb mijn paard ook 2 potten gevoerd (equitop myoplast) op aanraden van mijn da. Na ziekte was ze erg mager geworden (was heel dik) en haar vacht was heel dof. Ze werd maar niet dikker en haar vacht bleef ook dof. Ze zat echt niet lekker in haar vel. Ik heb allerlei dingen geprobeerd maar ik heb wel het idee dat ze er beter uit is gaan zien door equitop. Ze blijft wel echt een zorgenpaardje, maar nu ziet ze er wel beter uit. ik heb maar 2 potten gevoerd (op aanraden van da) maar ze heeft net een allergische reactie gehad en een schimmel dus ik zit er over te denken om weer zo'n kuur te geven, om haar weer even wat extras te geven.

Over het innerlijk: ze was echt down in die periode, nu is ze wel weer vrolijker. Maar ja, ik durf niet echt te zeggen of dat nu echt van equitop komt.

Succes met je pony

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 19:50

Bedankt. Ik hoop ook dat het beter wordt nu. Ze heeft het nu ongeveer 2 weken, en het lijkt al iets beter te gaan.

Heb jij het dus niet bijgevoerd uit een vitamine E tekort begrijp ik?

duintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 08:19

nee, bij mijn paard wisten we niet precies waarom ze slecht in haar vel zat. Ze had van alles gehad: koliek, hoefzweer, hoefbevangen.
Het was begonnen met een darminfectie, vanaf toen is het echt een zorgenpaardje geworden.
Haar weerstand was helemaal weg. Ik heb het meer als herstelmiddel gegeven. Maar da heeft geen bloedonderzoek toegepast (eigenlijk had ik dat wel moeten doen realiseer ik me nu, we hebben van alles geprobeerd maar dat niet)