Is pony eigenwijs of moe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Is pony eigenwijs of moe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 11:23

Soms rij ik bij mijn vriend haar 2 pony's.
We racen eigenlijk best veel en doen soms wat dressuur natuurlijk Haha!
Maar die kleinste pony begint op het laatst altijd moeilijk te doen. Ik zal vertellen; we zijn te groot, maar nog niet te zwaar...
Maar wat hij moeilijk doet;
we willen gaan racen en dus willen we naar de achterkant van de tuin.
Zodra we het pad op willen sturen begint hij moeilijk te doen; hij wil omdraaien, bijt in je benen enz.. Maar zodra we hem op het pad hebben en we galoperen aan gaat hij toch nog hard(= uit zichzelf). Dus naar mijn gevoel is hij niet moe... Maar waarom doet hij dan zo vervelend om naar dat pad te gaan; is hij moe of eigenwijs?
Please help! Haha!
Want dan kunnen we er rekening mee houden dat hij moe is of we kunnen hem eens flink op zijn flikker geven zodat hij niet meer eigenwijs is! Wat is hij, moe of eigenwijs??

Angela

Re: Is pony eigenwijs of moe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 11:54

Ik heb de pony natuurlijk nog nooit gezien, dus het is altijd lastig een oordeel te geven, maar het klinks als eigenwijs...

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 12:41

het klinkt al : het paard/pony vind het helemaal niet leuk om te moeten racen!
als hij wil omdraaien en in je benen gaat bijten is dat voor mij een teken dat hij het echt niet leuk vind en dat hij zo hard gaat is misschien dat hij er dan ook weer snel vanaf is , of omdat hij 'gedwongen' wordt hard te gaan

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 13:08

Ik denk ook dat je pony aan wil geven dat er iets niet helemaal klopt. Uit je verhaal begrijp ik dat jullie met meerdere rijden, misschien wil hij wel niet alleen achter blijven! En inderdaad dat hij er snel vanaf wil zijn Knipoog . Of dat hij al zoiets heeft van: 'ik ga maar, anders krijg ik strax op mijn flikker'.

Bijt hij met gewoon rijden ook, of niet?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 19:14

_Roosje_ schreef:
Ik denk ook dat je pony aan wil geven dat er iets niet helemaal klopt. Uit je verhaal begrijp ik dat jullie met meerdere rijden, misschien wil hij wel niet alleen achter blijven! En inderdaad dat hij er snel vanaf wil zijn Knipoog . Of dat hij al zoiets heeft van: 'ik ga maar, anders krijg ik strax op mijn flikker'.

ja, als we in het bos zijn en we zijn op een pad waar we rustig galoperen en op het laatste (soms!) racen, op dat pad doet hij ook moeilijk.

en we rijden met zn 2en en hij vind het niet erg om alleen achter te blijven, die andere wel.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:23

Moeilijk om te oordelen. Probeer eens dat pad te vermijden, en niet te racen, kijken wat hij dan doet.

sdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:21

hallo

soals ik nu je verhaal lees lijkt het erop dat ie eigenwijs is dus ik sou hem/haar is op zijn flikker geven

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
een paard is in de handen van jeself Pling

sdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:22

hallo

soals ik nu je verhaal lees lijkt het erop dat ie eigenwijs is dus ik sou hem/haar is op zijn flikker geven

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
een paard is in de handen van jeself

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:25

LauEef schreef:
_Roosje_ schreef:

ja, als we in het bos zijn en we zijn op een pad waar we rustig galoperen en op het laatste (soms!) racen, op dat pad doet hij ook moeilijk.

en we rijden met zn 2en en hij vind het niet erg om alleen achter te blijven, die andere wel.

Je zegt al dat als je gaat racen dat hij dan moeilijk gaat doen. Ik blijf in dat geval toch bij mijn oordeel dat je paardje wil aangeven dat racen gewoon niet meer lukt. Je zegt wel dat je te groot bent, maar niet te zwaar..maar misschien hinder je je paardje toch (zonder dat je het doorhebt Knipoog ). Test het eens met een iniminie ruitertje.....

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:27

Waarom moet er persee geraced worden?
Misschien ben je toch onbewust te groot voor hem en door je lengte niet goed mee gaant in de beweging wat hem te veel moeite kost.
Kun je niet gewoon rustig stappen of iets op zo'n pad.. ik snap eigenlijk niet waarom er altijd geraced moet worden.. lekker afwisselen.. houd het leuk ook voor je beest..

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:30

Mijn gevoel zegt ook dat je pony er geen zin meer in heeft..
Maar een oordeel vellen kan ik niet, want ik heb de pony nooit gezien..