Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

qwinty schreef:je mag altijd op het fietspad of in de berm , waar moet je anders rijden dan??
PriscaZ schreef:Je hoort met een paard gewoon op de rijbaan te rijden, (bij de auto's dus) tenzij er een ruiterpad is.

Citaat:
Art. 8 en 10 RVV 1990
Ruiters gebruiken het ruiterpad of de berm of rijbaan als een ruiterpad ontbreekt. Andere bestuurders dan fietsers, bromfietsers, bestuurders van een invalidenvoertuig en ruiters, gebruiken de rijbaan.
Karin schreef:Lijkt me bij een 80 km-weg niet echt veilig.
PriscaZ schreef:...maar het is wel de regel. Alleen op snelwegen of autowegen zijn geen paarden toegestaan. In de polder behoor je wel gewoon op de rijbaan te rijden, ook al gaan ze daar 80km/uur.

Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) schreef:
Artikel 8
1 Ruiters gebruiken het ruiterpad.
2 Zij gebruiken de berm of de rijbaan indien een ruiterpad ontbreekt.
).
), merkt niemand het en zit ik volgens mij niemand in de weg. SharirBobby schreef:Officeel mag je niet op het fietspad zoals hier boven al wordt gezegd, je mag er wel naast rijden (in de berm of op de weg).
Maar als er geen veilige berm is en de weg is ook niet veilig en jij rijdt daarom op het fietspad en je krijgt hiervoor een boete.

qwinty schreef:Hmm vind het een beetje krom , WEL op de rijbaan NIET op het fietspad.
Terwijl op het fietspad in mijn ogen toch veiliger is :S..

qwinty schreef:En hoe moet dat dan als je een jonge pony hebt die je aan het verkeer wil laten wennen ... "als je er mee op de weg gaat moet hij ook wel kunnen en niet van schrikken "word er dan gezegt ..
Maar het kan toch niet wennen als je er nog nooti mee op de weg bent geweest?!~