leren laarzen.... auuwww

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia19

leren laarzen.... auuwww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 21:38

ik heb dus nieuwe leren laarzen gekocht.
en vandaag voor het eerst aangehad.
en dat doet heel erg zeer.
vooral bovenaan in mn knieholte. de vrouw van de ruitersportzaak zegt dat ze moeten inzakken.
maar het inlopen doet heel erg pijn.

iemand tips om dit te versnellen Tong uitsteken

belinnie

Re: leren laarzen.... auuwww

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:43

Het kost inderdaad moeite,maar traplopen,gewoon lopen en fietsen helpen heel goed om je laarzen uit te lopen.Verder kun je maandverbandjes tussen je knieholte en je laars doen.Op die manier verzacht je de druk in je knieholte,en wordt je laars daar wat wijder.Een natte krant er een poosje inzetten,daarna je laars aandoen en ermee gaan lopen schijnt bij sommige ook te werken.
Maar ook ik heb behoorlijke pijnlijke kuiten gehad.Doorzetten is de enige optie,en er zo snel mogelijk mee gaan rijden!Succes en sterkte met inlopen! Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:54

Gewoon even doorbijten Tong uitsteken Het gaat vanzelf over en dan zitten ze heerlijk. Ik zou niet met water gaan klooien enzo, volgens mij kan dat niet goed zijn voor leer en worden ze daar alleen maar slap van.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:58

veel fietsen zakken ze snel van in Lachen ik heb sinds vorge week leren petrie gaithers en zit dus met het zelfde probleem maar merk nu wel dat ze al wat zakken

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 22:37

oke nou dan ga ik wel fietsen Tong uitsteken
morgen heb ik een uur les dus dan trek ik ze ook wel aan.

verder niemand tips?

ChristaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:50

je kan ook hakjes (inleg hakje) kopen zodat je hiel wat hoger zit waardoor je minder last hebt van de pijn in je knieholte. Als je je laarzen dan wat heb ingelopen kan je die hakjes altijd nog weghalen. Zo loop ik mn laarzen nu ook in en het scheelt een hoop.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 22:51

Christatjuh schreef:
je kan ook hakjes (inleg hakje) kopen zodat je hiel wat hoger zit waardoor je minder last hebt van de pijn in je knieholte. Als je je laarzen dan wat heb ingelopen kan je die hakjes altijd nog weghalen. Zo loop ik mn laarzen nu ook in en het scheelt een hoop.

ja dat vertelde de vrouw van de winkel ook. ik denk dat ik die maar eens ga halen, mn laarzen zijn echt hoog Tong uitsteken

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:52

Dat van die hakjes is een goed idee doen wij ook altijd.,Talkpoerder om het aantrekken te vergemakkelijken en idd mee fietsen.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 22:59

Kafue schreef:
Dat van die hakjes is een goed idee doen wij ook altijd.,Talkpoerder om het aantrekken te vergemakkelijken en idd mee fietsen.

er zit een rits in dus inkomen lukt wel Knipoog
nou dan toch morgen maar eens hakjes kopen Knipoog

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 08:57

Bij mij deed het ook zo'n pijn Huilen Huilen

Hakjes hielpen wel wat, maar niet alles. Ik deed halve inlegkruisjes in m'n knieholtes Haha! En steeds korte stukjes lopen/ rijden.

In de paardenzaak hebben ze me juist afgeraden om in het begin ermee te gaan fietsen/ traplopen, omdat je dan vaak een knik in het leer bij je knieholte krijgt en als je het de tijd geeft de laars mooi onderin gaat zakken.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 09:59

hmm hakjes kopenlukt vandaag niet.. alles is dicht Tong uitsteken
nou dan vandaag maar met maandverband proberen.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 12:49

gewoon heel de dag aantrekken en er mee lopen Tong uitsteken heb ik in het begin ook veel gedaan waren zo ingelopen , maar ik zou er morgen niet mee gaan rijden als ik jou was, want dat gaat geen pretje worden als ze niet zijn ingelopen .
ik heb een buitenrit gemaakt toen ik mijn laarzen net had en nog niet ingelopen waren , ik dacht : als mijn paard nu 1 stap verkeerd zet lig ik er naast .
ik had het gevoel dat er niet eens een paard onder me zat hahahahah. ik voelde niks door die laarzen heen Tong uitsteken
nu gelukkig wel
veel plezier met je laarzen!

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 13:05

EEY!
Heb ook mn laarzen aan het inlopen Knipoog

Maar ik ben juist wel zo snel mogelijk op mijn paard gestapt..okee, het opstappen ging niet van een lijen dakje..... Haha! . Maar ze zakken wel snel in bij mij en zitten nu al stukken beter! Ik heb er eerst een half weekje thuis mee gelopen (echt elke dag een uur Haha! ) en toen dus gelijk op mn paard gestapt! En het werkt dus Knipoog

Wat ook kan helpen is om met leder-olie (niet gelijk gaan gillen dat het niet goed is Haha! Haha! ) alleen beneden aan, dus daar waar het in moet zakken, wat in te smeren. Een klein beetje maar en ook maar 1 keertje, want het is inderdaad niet goed voor je laarzen!

Heel veel succes verder Haha!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:05

Gewoon doorbijten!!
Ik ben ook mijn laarzen aan het inlopen alleen ik heb helemaal geen problemen, ik heb nl. Mountain horse laarzen gekocht(de nette uitvoering= sportive rider)
Nou succes!! En hakjes willen inderdaad nog wel eens helpen!