oplichter bij verkoop paard via internet?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

diegomarije

oplichter bij verkoop paard via internet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 19:52

Een vriendin van mij heeft haar paard te koop gezet op internet, een aantal dagen terug heeft zij een reactie van iemand uit "the usa" gekregen. Hij vroeg naar haar bodemprijs en nog wat foto's, keurig gereageerd en vanmorgen weer een reactie terug. Hij ging accoord met de prijs, ze moest wat gegevens doormailen en dan zou hij geld overmaken Verward , hij zou er dan wat bovenop doen voor "de goede orde". Kortom een raar verhaal, hij heeft het paard nog niet eens gezien en toch wil hij hem wel ongezien naar amerika hebben, maakt even geld over en dan is het klaar....
Nou kan ik me herinneren, dat er iemand een tijdje terug ook een topic heeft geopend met hetzelfde verhaal, ik kan dit topic niet meer vinden(ook niet met de zoekfunctie), weet iemand nog waar hij te vinden is of het verhaal wat erachter zat? Uiteindelijk kwam het erop neer dat je paard weg was en nog geen geld had, maar weet niet precies meer hoe het ging en ben er wel erg benieuwd naar. Nog meer mensen die door deze man benaderd zijn?

Choices

Re: oplichter bij verkoop paard via internet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:45

Ja dat is zeker een oplichter!! Er is hier een heel topic geweest over die man. Als het goed is is de mail in gebrekkig engels geschreven. Zo stond er een foutje in de reply van die man nadat een vrouw de vraagprijs van haar paard had gemaild: okey that's a nice price for your car. Het was zelfs op televisie, dit soort mensen bieden op vanalles! Gewoon negeren dus want het slaat werkelijk nergens op.

Op tv lieten ze iemand zien die in zee was gegaan met dit soort mensen, de man zijn fiets werd op het vliegtuig gezet naar afrika (het was zogenaamd een us business man maar het ging naar afrika Koe ) en hij kon fluiten naar zijn geld. En dit gaat dan nog om een fiets, maar laat staan als het om je paard gaat. je krijgt je geld niet en wie weet wat er met je paard gebeurd?
Laatst bijgewerkt door Choices op 04-05-05 20:50, in het totaal 3 keer bewerkt

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:45

En ik heb het nu over 'die man' maar het schijnen er meerderen te zijn

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:58

Wij hadden een auto te koop en precies hetzelfde. We kregen een mail en hij bood de vraagprijs Verward Toen kregen we een mail dat zijn Shipper contact zou opnemen en de auto kwam halen. We moesten de papieren van de auto opsturen. Ik vond dat dus al niet pluis. Ik denk, ik speel mee, we zien wel. Na een tijdje kregen we een cheque met veel te veel euries. De cheque was t.n.v. ons en de naam van de cheque houder was anders dan het contact persoon via de mail. De envelope en de cheque waren met 3 verschillende handschriften geschreven. Ik heb meteen de Nederlandse bank gebeld en het hele verhaal verteld.

Het schijnen Zuid-Afrikanen te zijn die via een bank in Ierland de boel oplichten. Ze schrijven een gestolen cheque uit die meer is dan de prijs die ze moeten betalen. De cheque wordt (helaas door goedgelovige mensen) ge-int. De papieren waren door goedgelovige mensen al opgestuurd. Ze komen dan langs om het geld dat te veel is betaald terug te vorderen. De cheque is dus niet gedekt. Dat betekend dat je je auto kwijt bent en heel veel euries Boos! .

Trap er niet in en meld dit bij de Nederlandse Bank!!!! Hoe meer er gemeld wordt hoe eerder er wat aangedaan wordt!!!

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:15

Inderdaad wat PhiaBink zegt klopt. Niet op reageren als je dit soort mailtjes krijgt. Ik las hier laatst ook iets over op een verkoopsite van auto's en daar werd specifiek voor deze mails gewaarschuwd.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 23:03

Bij jullie reacties gaat het over niet gedekte cheques.
Maar de topicstarter heeft het over overmaken van het geld.
Dat is toch anders ?
Vraag je bank eens of ze dit fenomeen kennen...............

Anneliesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 23:15

Zou in eerste instantie kijken of de manier van schrijven amerikaans is, zo niet dan kun je al meteen weten dat ht niet klopt.
Dan als je een naam+adres hebt deze uitzoeken, kijken of het idd klopt en dan het telefoonnummer opvragen en eens bellen.

Maar dan alleen als het niet anders kan. Zou er bij voorbaat al niet aan beginnen op deze manier.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 23:22

heb je toevallig een naam van deze man

want hier in omgeving den bosch is ook een oplichter actief geweest en is gister opgepakt .
schijnt ook een heel toppic over zijn geweest maar kan het ook via zoekfunctie niet terrug vinden

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 06:51

Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het ook niet waar.
Hebben hier ook al meer mensen een onbekende oom in Afrika verloren die €9.000.000,00 in zijn nalatenschap had?

Alleen even de notariskosten overmaken en de mensen zouden dat geld op mijn rekening storten.
Dat is dus een ongeloofelijk verhaal, en dat is precies wat het is, niet geloven.

De cheque die je krijgt is een paar duizend euro te hoog en dat overschot moet je alleen even op een rekening storten( voor shipping en handling) en de rest mag je houden.
Alleen, de cheque is niet gedekt blijkt later. Maar die paar 100 euro is wel al weg.

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 07:09

Weet je toevallig ook waar in Amerika deze man zit?
Want ik ken iemand die haar pony op marktplaats had staan, en daar had ook een Amerikaan op gereageerd. Hij zei dat ie uit Texas kwam, en dat ie een contactpersoon in Nederland had. Maar het was erg vaag allemaal. Ze is er dus verder ook niet meer op in gegaan..

Bohjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 07:15

amondi schreef:
Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het ook niet waar.
Hebben hier ook al meer mensen een onbekende oom in Afrika verloren die €9.000.000,00 in zijn nalatenschap had?

Alleen even de notariskosten overmaken en de mensen zouden dat geld op mijn rekening storten.
Dat is dus een ongeloofelijk verhaal, en dat is precies wat het is, niet geloven.

Geen nalatenschap, wel mensen die 25 miljoen dollar uit Afrika willen sluizen via je bankrekening. Jouw beloning: 25% van die 25 miljoen. Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand erin zou trappen, maar het zal toch wel gebeuren.

Over het bod op dat paard: niet doen!!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 08:25

Anneliesss schreef:
Zou in eerste instantie kijken of de manier van schrijven amerikaans is, zo niet dan kun je al meteen weten dat ht niet klopt.
Dan als je een naam+adres hebt deze uitzoeken, kijken of het idd klopt en dan het telefoonnummer opvragen en eens bellen.

Maar dan alleen als het niet anders kan. Zou er bij voorbaat al niet aan beginnen op deze manier.

We hebben het adres nagetrokken en die klopte. Dit adres was in Londen.

kiana schreef:
Dat is toch anders ?

Eerst werd het overgemaakt, dan ging ineens niet????? en toen werd er een cheque gestuurt.

Trap er niet in!!! Het is een oplichtersbende!!! Dit is al zeker meer dan een jaar bezig. De banken weten ervan!!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 08:26

Wat wonen we toch in een betrouwbare wereld he?

Als ik jouw vriendin was zou ik het paard alleen verkopen aan iemand die eerst komt kijken voordat er een bod wordt gedaan, en bij de overgave van het paard direct contant betaald, anders weet je niet waar je aan toe bent blijkt wel weer!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 08:43

ze hebben toen ook op mijn zadel gereageerd... Clown

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 10:53

kiana schreef:
Dat is toch anders ?

Ik had het wel over het overmaken van geld..

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 10:55

Utopiaatje schreef:
Want ik ken iemand die haar pony op marktplaats had staan, en daar had ook een Amerikaan op gereageerd. Hij zei dat ie uit Texas kwam, en dat ie een contactpersoon in Nederland had. Maar het was erg vaag allemaal. Ze is er dus verder ook niet meer op in gegaan..

Ja in dat eerdere topic ging het ook vaak over een man die zei dat hij in Texas woonde.. maar hij woont er helemaal niet, gewoon negeren dat soort lui.

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 11:59

Die man heeft ook op onze auto geboden.
Absoluut niet doen, is zoals hierboven ook verteld wordt ook al op tv geweest en op internet kan je er ook zat over vinden. Die man is een oplichter... Succes met de verkoop van je paard...

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 12:21

al zou je het geld wel lekker vinden, en deze mensen waren betrouwbaar , je kan nooit je paard meer opzoeken omdat het zo ver is , je weet niet wat voor soort mensen het zijn en hoe ze met je paard omgaan , wat er met je paard gaat gebueren daar enzovoorts

diegomarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 13:51

Utopiaatje schreef:

Ik heb het mailtje nu van haar gelezen, hij schrijft in gebrekkig engels. Waar hij preceis zit weet ik niet, dat staat er niet in. Hij schrijft inderdaad ook dat hij meer geld zal overmaken en dat er dan een tussenpersoon langs zal komen om het deel wat hij te veel overmaakt op te halen. Met diegene regel je de rest van de verkoop. Hij schrijft dat hij zelf niet langs kan komen en daarom een tussenpersoon stuurt.
Even voor alle duidelijkheid: jullie snappen dat het paard dus niet aan deze man verkocht wordt...... Haha!

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:51

Ik krijg vrij vaak mailtjes uit het buitenland in gebrekkig engels die de ruitersportartikelen die ik aanbied op marktplaats wel interessant vinden... ik heb dan zoiets van eerst zien dan geloven, maar af en toe is het echt en wordt er echt geld overgemaakt op mijn rekening, dus dan stuur ik de artikelen uiteraard op.

Ik weet dat er veel oplichters bij zitten, maar er zijn er ook die daadwerkelijk geinteresseerd zijn! Maar die komen niet met cheques aan zetten natuurlijk!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:27

Als de tusssenpersoon toch komt, kan hij net zo goed het paard komen kijken, totaal bedrag afrekenen en het paard meenemen.................... Haha!
idd vaag.

Maar......ik heb ooit eens een paard verkocht naar Denemarken.
Mensen hadden het paard alleen maar via een foto op Sporthorses gezien en vertelden via mail dat ze hem wilden hebben.

Ik dacht, jaja, dat zal wel.
Of ik het paard kon vasthouden. Nee, dus.
2 weken later waren ze er, paard bekeken was goed.

Of ik hem nog even klinisch wilde laten keuren. Ja goed hoor.
Na 2 weken kwamen ze hem halen, ik kreeg nog 100 euro tip voor de moeite en ze hebben de volle prijs betaald.

Ik heb nog steeds veel contact met ze en we zien elkaar regelmatig in Denemarken of hier.

Soms denk je dat wordt niks laat maar en dan toch !

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 00:40

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:22

ja, ik heb hetzelfde meegemaakt, een amerikaan die via een tussenpersoon werkte en meer geld bood voor mijn merrie dan ik er voor vroeg. Hij zou teveel overmaken, en dan zou ik het verschil bij aflevering contant aan de tussenpersoon moeten voldoen....

Hij gebruikt steeds andere namen volgens mij.

trap er a.u.b niet in... je wordt gewoon genept !!