Je zou het kunnen doen maar ik vraag me af of het iets veranderd aan het gedrag van de bijrijder. Want als deze zijn werk niet goed doet of zich niet aan de afspraken houd en je wil een andere bijrijder dan kan je je oude bijrijder toch zoiezo meteen gedag zeggen? Dan zit je ook niet vast aan een termijn. En denk je dat de bijrijder zich beter aan de afspraken houd als jij een contract opstelt? Als het een 'slechte' bijrijder is dan blijft het een slechte bijrijder. En wat wou je dan doen als het niet volgens het contract gaat? het contract erbij halen en op grond daarvan diegene wegsturen? Dat kan je zoiezo altijd. Naar mijn mening moet je het maar net treffen met een goede bijrijder. En iemand op fouten wijzen kan ook zonder contract.
Als je bang bent dat iemand dingen vergeet te doen etc. kan je natuurlijk wel een soort van 'briefje' maken zodat diegene weet wat hij zij moet doen en wat er wel en niet mag. (vriendinnen meenemen of het gebruik van sporen bijvoorbeeld.) maar een contract.. ik zie daar niet echt het nut van in, dat kan alleen maar in het nadeel werken voor beiden.