Welke cap zonder 'paddenstoelen effect'? / dressuurhoedvraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Choices

Welke cap zonder 'paddenstoelen effect'? / dressuurhoedvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 16:50

Ik wil een nieuwe cap maar wel 1 zonder paddenstoelen effect. De meeste van dit soort echter zijn niet goedgekeurd. Dus wie weet er een cap die absoluut geen 'paddoeffect' heeft maar ook is goedgekeurd? En is de nieuwe van harry's horse die je ook in het blauw hebt er 1 zonder 'paddoeffect'?

Vraagje 2: Komt er nou een dressuurhoed met binnenhelm of mogen we echt nooit meer starten met een hoed lager dan de Z?

radje

Re: Welke cap zonder 'paddenstoelen effect'? / dressuurhoedv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:08

Hoi
Ik heb een harry horse die je ook in blauw hebt en dat is geen paddocap. Hij zit heerlijk!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:10

of je hebt die cap van 1.390 euro waar laatst een topic over was... ik mag hopen dat je voor dat geld geen paddocap hebt, haha...

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:11

Bij de HH cap ligt het eraan welke maat je hebt. Een stalgenootje van me heeft een normale maat dan heb je geen paddoeffect. Maar ik heb een grote maat en dan blijf je dat altijd houden.

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:26

je moet van harry horse wel die hebben die je niet kunt verstellen he. Die je wel kunt verstellen zijn zo groot

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:35

@ radje: heb je foto van die cap? of anders een naam? Ik ben ook wel beneiuwd Knipoog

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:52

Heb net ff gekeken maar er staat alleen harry horse op.
Het is van zwart flueel en er zit een zwart ovaal dingetje op aan de voorkant. je hebt ze ook in het zwart met grijs.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:14

IRH geeft je geen paddohoofd.

Die dressuurhoed met binnenhelm lijkt mij eerlijk gezegd een goede voor 1 april, dat kan toch haast niet? Dan krijg je toch een megahoed op je hoofd en het lijkt me geen gezicht.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:34

viewtopic.php?f=1&t=387521&st=0&sk=t&sd=a Knipoog

Ik heb de HH pro plus sinds een tijdje. Hij heeft wel iets een calimero effect, maar dat heeft bijna elke cap wel een beetje. Komt ook omdat hij mij iets te groot is.

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 19:23

imker schreef:
IRH geeft je geen paddohoofd.

Die dressuurhoed met binnenhelm lijkt mij eerlijk gezegd een goede voor 1 april, dat kan toch haast niet? Dan krijg je toch een megahoed op je hoofd en het lijkt me geen gezicht.

IRH? Waar is dat de afkorting van?

En over de dressuurhoed, er is hier nog ergens een topic waar stond dat er al 1 bestaat maar die is nog niet goedgekeurd dus zijn ze bezig met een andere en ik vroeg me af of hij er al was of dat iemand al een andere gezien had. In de westernsport bestaat al jaren een hoed met een helm erin en dat ziet er ook niet uit als een 'paddo' dus ik mag hopen dat dat met de dressuurhoed ook niet zo is. Ik vind het alleen zo balen dat we niet meer met hoed kunnen rijden en straks ook misschien niet meer in de Z klasse dat het me misschien nieteens uitmaakt als hij wat groter uitvalt.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:24

IRH = International Riding Helmet Knipoog

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 19:49

meiske16 schreef:

Okee dank je, ook te koop bij Divoza of Agradi?

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:11

Ik heb zelf de Casco New Master Dessin.. Zit heel fijn en geen 'paddenstoel effect'..Knipoog

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 20:17

hmzz maar als het een casco is net als alle andere casco's (soort wielrenhelmen) dan vind ik die gewoonweg niet mooi, sorry.

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 20:22

Ow en als ik er niet uitkom dan koop ik gewoon een ouderwetse cap zonder paddo effect. ik lees namelijk net dat een goedgekeurde cap niet verplicht is, alleen de driepuntssluiting is verplicht en die kun je er los bijkopen. Staat in het topic wat Cynthy net quote:

-------------------------------------------------------------------------------------------
Nogmaals, als je graag met je oude cap wilt blijven rijden, dan kan dat. Een kintuigje eraan is voldoende.
Ik heb overigens zelf ook een GPA, ik vind hem fijn zitten.

De volgende zegt:

Dat is dus niet waar!! Je moet met een goedgekeurde veiligheidshelm rijden, niet met een ouderwetse cap met los bandje! Zo'n bakje onder je kin is al langer verboden, en dat worden losse tuigjes nu ook.

En daarop werd gezegd:

Pardon? Stel de vraag aan de KNHS. Een vriendin van me heeft een mailtje gestuurd naar de KNHS omdat alleen de ouderwetse cap bij haar goed zit. Ze kreeg van de KNHS deze tip.
De KNHS verplicht je nog niet tot het dragen van een gecertificeerde helm.

-------------------------------------------------------------------------------------------
En helemaal volgens de norm hoeft van mij niet, als de knhs het maar goed vind Knipoog ik overweeg alleen een goedgekeurde voor de goede ventilatie, met de oude caps zweet je sneller helaas.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:54

Choices schreef:
Ik wil een nieuwe cap maar wel 1 zonder paddenstoelen effect. De meeste van dit soort echter zijn niet goedgekeurd. Dus wie weet er een cap die absoluut geen 'paddoeffect' heeft maar ook is goedgekeurd? En is de nieuwe van harry's horse die je ook in het blauw hebt er 1 zonder 'paddoeffect'?

Vraagje 2: Komt er nou een dressuurhoed met binnenhelm of mogen we echt nooit meer starten met een hoed lager dan de Z?

Nee, dat mag niet meer.

Een hoed met harde cilinder bestaat al 20 jaar...en wordt met de hand gemaakt!

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:21

Choices schreef:
Ow en als ik er niet uitkom dan koop ik gewoon een ouderwetse cap zonder paddo effect. ik lees namelijk net dat een goedgekeurde cap niet verplicht is, alleen de driepuntssluiting is verplicht en die kun je er los bijkopen. Staat in het topic wat Cynthy net quote:

Nogmaals, als je graag met je oude cap wilt blijven rijden, dan kan dat. Een kintuigje eraan is voldoende.
Ik heb overigens zelf ook een GPA, ik vind hem fijn zitten.

De volgende zegt:

Dat is dus niet waar!! Je moet met een goedgekeurde veiligheidshelm rijden, niet met een ouderwetse cap met los bandje! Zo'n bakje onder je kin is al langer verboden, en dat worden losse tuigjes nu ook.

En daarop werd gezegd:

Pardon? Stel de vraag aan de KNHS. Een vriendin van me heeft een mailtje gestuurd naar de KNHS omdat alleen de ouderwetse cap bij haar goed zit. Ze kreeg van de KNHS deze tip.
De KNHS verplicht je nog niet tot het dragen van een gecertificeerde helm.

En helemaal volgens de norm hoeft van mij niet, als de knhs het maar goed vind Knipoog ik overweeg alleen een goedgekeurde voor de goede ventilatie, met de oude caps zweet je sneller helaas.

Daar heb je gelijk in! Dus als je niks vindt.. Succes ermee.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:58

Je mag met een kintuigje maar vilgens mij moet de cap wel aan de NEN 1384 geloof ik voldoen. Akthans hij moet in ieder geval goedgekeurd zijn.

En jongens we hebben maar een hoofd laten we daar aub zuinig op zijn.
Ik vind een hoedje ook wel mooi. Maar moet wel bekennen dat ik de laatste tijd toch weer iedere keer de pikeur GPa helm opheb.
veiligheid voor alles

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 10:58

Ja leuk zo'n gpa maar mij veel te duur.

En als het echt zo is dat ze niet goedgekeurd hoeven te zijn zouden we dus eigenlijk een hoed moeten met een driepuntssluiting? Haha! Ook geen gezicht Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 11:14

ik heb zowel een casco als een harry's horse pro light..
met de casco heb ik een calimerohoofd en met die harry's horse absoluut niet!
mooie cap die lkr zit vanwege het lage gewicht en goede ventilatie..
en ze zijn er ook in het blauw en ze zijn niet duur....(in vergelijking met anderen)

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 12:40

ik heb zo'n harry's horse geval en die zit super met een minimaal champion effect!

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 15:00

ik denk ook dat ik maar een HH ga passen en anders.. tja.. Maar in ieder geval bedankt voor de tips

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:27

Choices schreef:
meiske16 schreef:

Okee dank je, ook te koop bij Divoza of Agradi?

neej geen van beide...
het is niet veel te koop in NL,een enkele ruitersport zaak heeft ze maar,maar ze zijn wel 2x zoduur als de HH caps hoor Knipoog

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 18:41

Citaat:
neej geen van beide...
het is niet veel te koop in NL,een enkele ruitersport zaak heeft ze maar,maar ze zijn wel 2x zoduur als de HH caps hoor Knipoog

Ach als ik ze mooi vind geeft dat niet, maar voor bijvoorbeeld een gpa heb ik die 4 x een HH prijs niet over. Denk ik.. Ik zeg maar nooit nooit want straks heb ik in ene geld en dan koop ik toch een gpa Clown. Dan voorlopig maar een HH Knipoog

me_to_you

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:55

ik heb een IRH cap zit lekker en lijkt op pikeur alleeen scheelt zo 200 euro Tong uitsteken:P