Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

imker schreef:IRH geeft je geen paddohoofd.
Die dressuurhoed met binnenhelm lijkt mij eerlijk gezegd een goede voor 1 april, dat kan toch haast niet? Dan krijg je toch een megahoed op je hoofd en het lijkt me geen gezicht.
meiske16 schreef:IRH = International Riding Helmet
ik overweeg alleen een goedgekeurde voor de goede ventilatie, met de oude caps zweet je sneller helaas. Choices schreef:Ik wil een nieuwe cap maar wel 1 zonder paddenstoelen effect. De meeste van dit soort echter zijn niet goedgekeurd. Dus wie weet er een cap die absoluut geen 'paddoeffect' heeft maar ook is goedgekeurd? En is de nieuwe van harry's horse die je ook in het blauw hebt er 1 zonder 'paddoeffect'?
Vraagje 2: Komt er nou een dressuurhoed met binnenhelm of mogen we echt nooit meer starten met een hoed lager dan de Z?
Choices schreef:Ow en als ik er niet uitkom dan koop ik gewoon een ouderwetse cap zonder paddo effect. ik lees namelijk net dat een goedgekeurde cap niet verplicht is, alleen de driepuntssluiting is verplicht en die kun je er los bijkopen. Staat in het topic wat Cynthy net quote:
-------------------------------------------------------------------------------------------
Nogmaals, als je graag met je oude cap wilt blijven rijden, dan kan dat. Een kintuigje eraan is voldoende.
Ik heb overigens zelf ook een GPA, ik vind hem fijn zitten.
De volgende zegt:
Dat is dus niet waar!! Je moet met een goedgekeurde veiligheidshelm rijden, niet met een ouderwetse cap met los bandje! Zo'n bakje onder je kin is al langer verboden, en dat worden losse tuigjes nu ook.
En daarop werd gezegd:
Pardon? Stel de vraag aan de KNHS. Een vriendin van me heeft een mailtje gestuurd naar de KNHS omdat alleen de ouderwetse cap bij haar goed zit. Ze kreeg van de KNHS deze tip.
De KNHS verplicht je nog niet tot het dragen van een gecertificeerde helm.
-------------------------------------------------------------------------------------------
En helemaal volgens de norm hoeft van mij niet, als de knhs het maar goed vindik overweeg alleen een goedgekeurde voor de goede ventilatie, met de oude caps zweet je sneller helaas.
Ook geen gezicht
Choices schreef:meiske16 schreef:IRH = International Riding Helmet
Okee dank je, ook te koop bij Divoza of Agradi?
Citaat:neej geen van beide...
het is niet veel te koop in NL,een enkele ruitersport zaak heeft ze maar,maar ze zijn wel 2x zoduur als de HH caps hoor
. Dan voorlopig maar een HH
:P