Help! : Pony wilt der achterbenen niet laten op pakken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dydy

Help! : Pony wilt der achterbenen niet laten op pakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 14:54

Juist ..
Als ik mijn pony haar achter benen wil pakken voor hoeven krabber gaat ze schoppen naar je
Nou is eht zo dat ze bij haar vorige eigenaar een keer is omgevallen tijdens het hoeven krabben..
Ook mag ik achter geen bandages bij haar om doen .. wat dus erg jammer is..

ik zat er zelf aan te denken om 1 voorbeen op te tillen ( aan de andere kant waar ik der achter been pak)
maar dan gaat ze zich gewoon bijna laten vallen ..
Wie heeft hier tips voor ?
( ik weet ook niet hoe de hoefssmid het doet omdat het niet mijn eigen pony is maar lease pony)

klomp

Re: Help! : Pony wilt der achterbenen niet laten op pakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:59

ik denk dat het handig is om hiervoor een zacht touw te gebruiken. deze doe je voorzichtig om het achterbeen en laat je zakken tot net boven de hoef. dan kun je via het touw op een veilige afstand de hoef op tillen zonder zelf getrapt te worden. als het goed gaat uitgebreid belonen. misschien dat je na verloop van tijd het gewoon op de normale manier kunt doen omdat ze weer vertrouwen krijgt...succes

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 15:03

heej dat is een goede! zou een zacht longeer lijn helpen ? .. ik heb namelijk een zacht longeer lijn Lachen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:06

natuurlijk kan dat, maar persoonlijk zou ik een zacht halstertouw nemen, die is iets korter en loop je niet het risico om vast te geraken in zo'n lang touw...succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:08

T-touch lijkt me hier zeer goed toepasbaar, in combi met de oefening die Klmp al aangeeft. Het is een vertrouwenskwestie als ik zo lees, dus forceer niets en laat je vooral niet overhalen door mensen 'die dat wel effe voor je zullen regelen'....

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 15:16

Niemand komt aan mijn lease pony terwijl ik het zelf vraag. wat is een T-Touch ?
een zacht halster touw zal ook wel lukken want die heb ik ook ..

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:19

Dydy schreef:
Niemand komt aan mijn lease pony terwijl ik het zelf vraag. wat is een T-Touch ?
een zacht halster touw zal ook wel lukken want die heb ik ook ..

mooi!! Haha! beloon je hem/haar als het goed gaat? hoe groter de beloning des te sneller je resultaat hebt. spreek je pony ook toe terwijl je bezig bent om haar gerust te stellen. succes hoor!!

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 15:22

Doe ik altijd Lachen.. hoop dat het gaat lukken ben namelijk ziek Knipoog .. maar ik ga toch gewoon naar haar toe en bovendien heb ik vanavond les.. en dat wil ik niet missen
ik beloon der heel erg Haha!.. bovendien heb ik ook nog een huge emmer vol met snoepjes Tong uitsteken..

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:23

Dydy schreef:
Doe ik altijd Lachen.. hoop dat het gaat lukken ben namelijk ziek Knipoog .. maar ik ga toch gewoon naar haar toe en bovendien heb ik vanavond les.. en dat wil ik niet missen
ik beloon der heel erg Haha!.. bovendien heb ik ook nog een huge emmer vol met snoepjes Tong uitsteken..

oh perfect...dat wordt smullen voor der!!! Knipoog

succes dan en beterschap!!

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 15:24

Daisy is trouwens een drukte maker van hier tot tokio moet haar weer helemaal met rijden onder controle krijgen .. eindelijk gaat ze ene beetje nagevelijk lopen maar meestal loopt ze met haar hoofd in de lucht..
ik ga binnen kort met me lesgeefster daisy aan de longe gooien met bijzet ( ze leert me dan ook hoe ik daisy moet longeren aan gezien ze er doods bang voor is .. en ze stop ook vaak en draait dan om.. )

Hahaha jaah idd Lachen.. het is wel een schat hoor Lachen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:27

T-touch is geen ding Haha! maar een omgangstechniek, ontwikkeld en gepromoot door Linda Tellington Jones. Gaat uit van het bewust(er) maken van lichaamsdelen van het paard, door middel van aanraking en lichte massage.
Zoek maar even op Google op T-touch en/of Tellington-Jones, dan kom je denk ik al heel veel info tegen. Is erg leuk om te doen, en ik denk voor jouw probleempje ook heel goed toepasbaar.

Veel plezier!

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 15:29

Thnx ik ga gelijk op zoek Haha!