Ik wil als ik klaarben met m'n mavo volgend jaar, een opleiding doen met dieren, het liefst wil ik met dolfijnen gaan werken maar aangezien dat nr 1 meisjesdroom is,is er een grote kans dat dat niet lukt. ik ga dus n poging doen om paardrijles te geven, en dankan ik eventueel altijd nog solliciteren naar een baan bij de dolfijnen.. alleen is mijn vraag welke opleidingen hebben jullie gedaan,hoelang duurde die,waar was die en zijn er verschillende mogenlijkheden in of is het echt alleen paardrijles geven en kun je er niks anders mee?
Maar als ik jouw was zou ik iets anders gaan doen. Iets waarmee je (bijna) verzekerd bent van een baan. Als je instructrice bent is het ook nog maar de vraag of mensen les van je willen en of je uit de kosten kunt komen. In de paarden valt écht niet veel te verdienen. Dan moet je het heel bijzonder doen of je kan de taken van je ouders overnemen. Maar het is erg lastig om zelf aan iets te beginnen en dan dan ook nog een boterham van kunnen eten.
Les geven is iets wat je eerst bij je huidige baan moet doen en als blijkt dat je een gewilt instructrice bent, kan je full-time les gaan geven.
Nou je hoeft niet perse naar deurne toe, je kunt gewoon kontakt opnemen met het knhs centrum in ermelo of www.knhs.nl kijken die kunnen je precies vertellen van hoe of wat je allemaal moet doen/hebben. Het is een ORUN cursus en deze duurt 10 weken, je hebt deze in verschillende niveau's Hoop dat je hier wat aan hebt!!!