waterdichte zomerdeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dela

waterdichte zomerdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 12:23

Bestaat dit?

Ik was gisteren namelijk bij divoza en was aan het kijken naar een zomderdeken, maar die zijn allemaal van katoen!
aangezien het nu best wel warmer is, maar nog wel steeds regent, wou ik graag een waterdichte zomerdeken?
maar bestaat dit?
of moet je dan aan een ongevoerde regendeken denken ??

Fjordenmaniak

Re: waterdichte zomerdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:25

Ja dan kun je een ongevoerde regendeken nemen!
Maar waarom moet je paard een waterdichte zomerdeken op eigenlijk? Een paard kan wel tegen een zomersbuitje hoor!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 12:28

mijn paard is een koudkleum, als ik niet goed op let, dan staat ze zo ziek in de wei, ze is ook heel erg gevoelig voor de wind.

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:29

Ohke, net als die van een stalgenoot van mij. Dan kun je gewoon een niet gevoerde regendeken op kunnen doen. Bucas is erg geschikt omdat deze ook erg goed ademd met warmer weer.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:38

Ik heb een gloednieuwe te koop van het merk pessoa.
Maat 74"= grote 185, kleine 195.
Ik hoor het wel als je intresse hebt.
Voor foto's kun je mailen/pben.

Ik heb nu een bucas deken, waterdicht en ongevoerd.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:53

ik heb voor mijn paarden ook de Bucas dekens, op dit moment hebben ze een Bucas smartex rain deken op: onderstaande informatie komt van www.depaardendrogist.nl:
Merk Bucas
Omschrijving Een mooie lichte en zeer sterke regendeken van Bucas, gemaakt van Ballistic Nylon met een permanente waterdichte en ademende deklaag. Voorzien van het Bucas 'Stay Dry"-systeem; een vochtregulerende voering die zweet en vocht transporteert en afvoert zodat het paard volledig opdroogt en droog blijft. Deze veelzijdige deken houdt uw paard comfortabel warm en droog op natte, koele zomerdagen, de hele herfst en ook nogeens tijdens zachte winterdagen. Kortom: een aanschaf waar u in ons Nederlandse klimaat vaak en lang plezier van zult hebben!

De Smartex Rain heeft een warmte-isolerende voering (geen vulling!) van 220 gram, heeft een sterk ademend vermogen (4000 gr/m2 24 hrs), de buitenkant is gemaakt van Ballistic Nylon en de deken is gegarandeerd waterdicht (5000mm/m2).

De deken heeft een perfecte pasvorm door het All-Fit design met op de schouders extra plooitjes. De deken is voorzien van 2 veiligheids-borstsluitingen, korte kruissingels, elastische, afneembare en verstelbare beenriemen en een staartflap.

Bij gebruik in de herfst en winter is de deken comfortabel voor ongeschoren paarden bij temperaturen tussen -5 en +18/19 graden.

kortom echt een super deken!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 20:10

bedankt, ga ik wel uitkijken naar zo´n deken