Zijn er zulke trailers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Zijn er zulke trailers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 11:29

Onze auto kan 1350 kilo trekken (fiat stilo). Zijn er trailers die hij kan trekken?

bolletje

Re: Zijn er zulke trailers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:36

ja hoor heel goed zoeken ,die van mj kan zelf 1200 kilo trekken maar je kan hem ook laten terubrengen bij dee rdw dan neem je het gewicht van je paard+trailer laten wegen en dat gewicht kun je op je papieren laten zetten, maar dan kun je alleen geen zwaarder paard erin zetten succes ermee

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 11:40

Weten jullie ook adresjes waar je een trailer kunt leasen? Of een goedkoop adresje waar je goede maar niet al te dure trailers kunt kopen?
En welke trailers kunnen mijn auto trekken en zijn ook veilig en goed in gebruik.

Ik heb een hele tijd gedacht dat dat niks werd onze auto en een trailer trekken. Ben blij dat het wel kan. Mijn vriend wil namelijk geen andere auto.

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:28

Ja veel 1 en 1,5 paardstrailers mag je dan trekken.
Als je rijbewijs E achter B hebt gaat het om werkelijk gewicht, dus het ledig gewicht van je trailer + het gewicht van je paard.

Er zijn ook Ruitersportzaken die 1 paardstrailers verhuren, en volgens mij is er in Nederland ook een trailerboer die trailers in de lease heeft.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 13:16

Mijn vriend is vrachtwagenschaffeur. Dus dat met rijbewijzen is geen probleem.
Ik heb laatst ergens iets gelezen (vraag me niet meer waar). Dat je een trailer kunt kopen op lease/afbetaling. Dat je een bepaald bedrag per maand betaalt. En daar zit het onderhoud enzo in. En na een bepaalde tijd is de trailer dan van jou. Weten jullie daar meer over? Dat lijkt ons wel wat.

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 13:21

Als je een dergelijke leaseconstructie neemt heb je aan het einde van de looptijd je trailer 3-dubbel betaald !!! Lees dus goed de voorwaarden erop na, en bekijk de rentetarieven die je moet betalen bij de aflossing.

Het lijkt vaak interessant, maar dat is het niet altijd....

Ik heb zelf een 2e hands 1.5 paards Wesco trailer die maximaal 1300 kg. mag wegen. Er zijn genoeg degelijke tweedehands trailers te koop, en let daarbij vooral op de bodem. Laat een trailer altijd technisch keuren voordat je hem koopt, kan je en hoop geld besparen.

Succes ermee !!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 15:29

Zabbie schreef:
Als je een dergelijke leaseconstructie neemt heb je aan het einde van de looptijd je trailer 3-dubbel betaald !!! Lees dus goed de voorwaarden erop na, en bekijk de rentetarieven die je moet betalen bij de aflossing.

Het lijkt vaak interessant, maar dat is het niet altijd....

Ik heb zelf een 2e hands 1.5 paards Wesco trailer die maximaal 1300 kg. mag wegen. Er zijn genoeg degelijke tweedehands trailers te koop, en let daarbij vooral op de bodem. Laat een trailer altijd technisch keuren voordat je hem koopt, kan je en hoop geld besparen.

Succes ermee !!

Oke thanks. Meestal is dat dus niks een trailer leasen. Dan ik er waarschijnlijk beter een kopen en laten keuren. Of een trailer huren. Maar een trailer huren is ook niet alles.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:11

Bretanco in Rijsbergen (niet ver van jou dus!) verhuurt trailers, en het staat me bij dat zij ook leasen.......

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 17:40

Mist schreef:
Bretanco in Rijsbergen (niet ver van jou dus!) verhuurt trailers, en het staat me bij dat zij ook leasen.......

Bedankt. Haha! Zal ik daar ook eens na vragen.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:38

Erg goede service daar bij Betanco, zeker aan te raden om die een bezoekje te plegen..

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 19:02

Weten jullie of die ook 2 de hands trailers heeft staan?

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:08

Ja meestal wel bij Betanco, aardige mensen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 20:08

Thanks dan ga ik daar zeker even kijken.
Ik zoek gewoon een simpel 1 of 1 1/5 paard
En niet al te duur.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:16

Ik zou dan toch kijken voor een 1.5 paards trailer en niet voor een 1 paards. 1 paardstrailers worden geloof ik niet meer gemaakt omdat ze niet bepaald stabiel op de weg zouden liggen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 21:25

Daar stond mij inderdaad ook iets van bij. Maar wist dat niet meer zeker.
Waar beginnen de prijzen voor een 1 1/15 paards trailer. Gewoon een simpele tweedehandse. Moet natuurlijk wel veilig zijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:48

felicity schreef:
Weten jullie of die ook 2 de hands trailers heeft staan?

die heb ik toevallig staan, kijk HIER

Ik heb altij een Fiat Multipla voor die trailer gehad, die mag 1300 kilo trekken en een dikke koudbloed in de trailer en dat ging prima!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:57

wij hebben de Stilo verkocht omdat ie weinig "over" hield als de trailer erachter hing.
we hebben een 1, 5 paards trailer en A-welshpony's op die trailer gehad, het gewicht van de trailer zat ver genoeg onder het gewicht van de stilo. We hebben nu een marea weekend 2.0 de stilo was een 1.6, we hebben nu vaak een welsh partbred op de trailer en de marea houdt voldoende over qua motor inhoud, verhoudingsgewijs meer dan de stilo (en ik vond en vind de stilo veeeeeeeel mooier )

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 08:34

felicity schreef:
Weten jullie ook adresjes waar je een trailer kunt leasen? Of een goedkoop adresje waar je goede maar niet al te dure trailers kunt kopen?

Kijk hier eens:
http://www.wk-eerbeek.nl/
Kijk dan onder paardentrailers, WK Blue. Dat is een mooie trailer voor weinig geld.
Ook bieden ze huurkoop aan. Elke maand een vast bedrag en dan issie na die periode van jou. Je zou even moeten informeren wat het extra kost! Valt best mee hoor!

felicity schreef:

Dat zegt niks! Als je een vrachtwagenrijbewijs hebt, hoef je bijv. nog geen E achter B te hebben!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 08:53

Frank schreef:
felicity schreef:

Kijk hier eens:
http://www.wk-eerbeek.nl/
Kijk dan onder paardentrailers, WK Blue. Dat is een mooie trailer voor weinig geld.
Ook bieden ze huurkoop aan. Elke maand een vast bedrag en dan issie na die periode van jou. Je zou even moeten informeren wat het extra kost! Valt best mee hoor!

felicity schreef:

Dat zegt niks! Als je een vrachtwagenrijbewijs hebt, hoef je bijv. nog geen E achter B te hebben!

Ik heb er ook niet zoveel verstand van. Maar ik ga er eigenlijk vanuit omdat hij alles van de vrachtauto heeft (ook gevarengoed en de rest). Dat hij ook vast wel met een trailer kon rijden. heb het nog wel even gevraags. Maar dat mag hij dus. Maar hij mag niet met een vrachtwagen vol paarden rijden van jan en alleman. Dan moest ie weer een speciaal papiertje hebben ofzo. Clown

Ik ben heel blij met de tips van jullie. Ik ga zeker als het zover (bijna
Haha! ) overal informeren.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 08:55

Op die site van WK staat ook een stukje over lease/huurkoop.

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 13:47

Zabbie schreef:
Laat een trailer altijd technisch keuren voordat je hem koopt, kan je en hoop geld besparen.

Waar kan dat bijvoorbeeld?!
Want ik ben zelf ook op zoek naar een 2ehandsje, maar heb dus weinig technisch inzicht, en ben bang dat ik dus een 'miskoop' doe met gevolgen van dien.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 14:43

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:45

Ik heb vorige week een nieuwe trailer gekocht bij www.wk-eerbeek.nl
Leuk bedrijf, aardige mensen en goede trailers tegen nette prijzen!