Hoe maak ik een rijbak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

angelatje

Hoe maak ik een rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 11:18

Hallo.

Ik had een paar kleine vraagjes, wie kan mij helpen.
Ik wil zelf een rijbak maken en nou wou ik weten wat de afmetingen zijn en hoeveel kuub zand er in moet?

wie kan mij helpen.

Extra tips zijn altijd welkom.

groetjes angela

miepmiep

Re: Hoe maak ik een rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:26

Hoeveel je precies nodig hebt zou ik niet weten. Wel dat je er hier in de buurt een bouwvergunning voor nodig hebt.
Ik zou dat sowieso even checken hoe dat bij jou zit!

Succes!

angelatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 11:27

Bedankt daar had ik helemaal niet aan gedacht.

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:03

Volgens mij moet je voor een rijbak bijna altijd een vergunning hebben, alleen bij de meeste gemeentes schijnt het nog al wazig te zijn. Dus inderdaad controle hierop is wel practisch.

Verder ligt het natuurlijk erg aan je afmetingen van je bak en welk bodemsysteem je gaat toepassen ivm je hoeveelheid en niet geheel onbelangrijk het soort zand.

Salinero85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:07

een rijbak is niet alleen een berg zand hoor, daaronder ligt vaak een laag schelpen en soms een andere bodem. Een rijbak laten aanleggen kost een hoop geld en als je het zelf wil doen moet je zoiezo het zand kopen wat al zo'n 1500 zal kosten heb ik begrepen in een ander topic. Ik zou de bak laten aanleggen en het niet zelf gaan doen. En ja je hebt een vergunning nodig. de afmetingen van een normale bak zijn 20 x 40 en van een dressuurbak 20 x 60