Hoe oren uitscheren of knippen!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jow

Hoe oren uitscheren of knippen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 09:53

Ik heb een vraagje, bij 1 paard bij ons mag ik niet aan haar oren komen, hoe kun je dit het beste oplossen? zodat het er iig netjes bij geschoren of geknipt is? hebben jullie hier een diervriendelijke oplossing voor?

manonutjuh

Re: Hoe oren uitscheren of knippen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:59

de hele tijd aaien bv tijdens het eten ofzo, ze meoten er toch aan wennen, voorlopig niet op knippen richt maar aan het eraan raken

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:06

De meeste paarden vinden het (op den duur) heerlijk als je de uiteinden van hun oren masseert. Als dit eenmaal mag, dan een klein stukje knippen, weer masseren, een klein stukje knippen enz enz. Focus in het begin niet op de oren, maar raak het hele hoofd aan, probeer even aan de oren te zitten als je het halster of hoofdstel om doet.

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 10:07

halster en hoofdstel gaat allemaal goed, t lijkt wel of ze t weet Knipoog t is een 3 jarige ooseven en vrij slim aangelegd, kan ook gewoon aaien en eraan zitten, maar aan dr oren mag ik niet te lang zitten want dan gaat ze schudden enzo

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:11

Niet te lang mee gaan frunniken, dan gaan ze zich snel ergeren, zeker jonge dieren. Ik zou idd ook aanraken, maar als ze zich rustig houdt er ook direct mee ophouden en belonen. Niet doorgaan totdat ze verveeld raakt en begint te schudden. Succes!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 10:14

thanx, allemaal, oefening baart kunst Knipoog