verkopen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lynn

verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 08:00

Wat moet ik doen? Afgelopen zondag liep er een Duitser bij ons op stal rond, die geïnteresseerd is in Lynn en Leonard. Hij heeft veel geld voor mijn 20 jarige kreupele merrie over. Ik heb haar echter ooit beloofd dat ze nooit meer bij me weg gaat. Mijn moeder zegt dat ze het erg goed krijgt bij die man, hij wil haar als fokmerrie hebben.... Help me

zammarano

Re: verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:19

ik zou het niet doen hor, zo te lezen ben je behoorlijk gehecht aan je paard. En zoals je misschien zelf wel weet hebben fokmerries het vaak best wel zwaar, vooral als ze 20 en kreupel zijn! )niet altyd hor)
Maar k zou der iig niet weg doen

Veel succes nog met je beslissing

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:27

HOUDEN! daar krijg je echt spijt van.Ik denk ook uit het verhaal te halen dat je heel veel om je paardje geeft en fokmerrie is niet niks als ze 20 en kreupel is.

veel succes. Haha!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:41

Veel geld over voor een 20 jarige merrie als fokmerrie? Ik vind het vreemd, zeker omdat 20 toch al oud is en dan het fokken (drachtig krijgen) ook vaak niet meer wil lukken. Is toch de leeftijd dat ze ongeveer met pensioen gaan. Stel je voor je doet het, paard blijft gust en dan? Kans dat ze in de salami komt is dan heel groot... Zou het dus iig niet doen. Enne geld maakt niet gelukkig (al is het wel handig natuurlijk).

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:45

Inderdaad houden. Mijn haf is ook niet okay, de vraag of het nog wel goed komt is nog steeds. Maar wat er ook geboden wordt, ik hou hem.

Ik zou het niet doen.

Succes met je beslissing.

lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 08:47

Ze is erg makkelijk drachtig te krijgen en als je veel geld voor een paard over hebt gaat die niet zomaar de salami in. Bovendien wil ik afspreken dat als ze niet meer voor de fok geschikt is ze bij ons van haar oude dag mag genieten. Foto's van Lynn en Leonard in de Kraamstal. 19 april geboren leonard. En Lynn is op haar 18e pas voor het eerst moeder geworden en Leonard is haar 2e veulen. Ze is erg makkelijk drachtig te krijgen

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:52

Tja, ik zou zeggen waarom niet? Als ze het er goed krijgt, is het toch prima? En als je afspreekt dat ze na haar fok'carriere' naar jou terugkomt, is het toch een hele goede deal?

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:08

Als je besluit haar te verkopen en je wilt haar terug voor haar pensioen, dan zou ik alles wel heel goed op papier vastleggen. Gaat ze naar het buitenland? (Aangezien het om een Duitser ging). Eerlijk gezegd zou ik haar als je haar echt per sé terug wilt helemaal niet verkopen. Ik redeneer altijd: wat je verkoopt ben je kwijt. Kun je geen regeling treffen dat jullie voor hem met haar gaan fokken terwijl ze bij jullie blijft? Kostenregeling ofzo?

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:14

Ik zou het niet doen, je bent aan haar gehecht en bovendien wat maakt dat geld uit? Ze krijgt het er goed natuurlijk, maar heb jij er dat emotioneel voor over? Ik weet natuurlijk niet hoe jullie band is, maar denk er goed over na!

Salinero85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:34

Goede afspraken maken en gewoon doen! En zorgen dat als hij haar niet meer wil dat je niet de hele hap hoeft te betalen maar dat je haar gewoon terug krijgt voor de slachtprijs. Alles in een contract zetten.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:40

Monday schreef:
Eerlijk gezegd zou ik haar als je haar echt per sé terug wilt helemaal niet verkopen. Ik redeneer altijd: wat je verkoopt ben je kwijt. Kun je geen regeling treffen dat jullie voor hem met haar gaan fokken terwijl ze bij jullie blijft? Kostenregeling ofzo?

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, bied die man de mogelijkheid om een veulen bij haar te fokken als hij dat echt zo graag wil waarbij hij voor alle kosten opdraait maar het paard van jou blijft. Zo hebben jullie allebei wat je wil. En inderdaad: verkocht is weg. Je hebt er dan niets meer over te zeggen.

lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 13:20

schop

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:49

Is het geen optie om je merrie aan hem te leasen/verhuren? zo blijft ze echt van jou, maar kan hij haar als fokmerrie inzetten. Misschien is het zelf wel fijn voor haar als ze nog ergens verantwoordelijk voor is. Een paard dat zich nuttig voelt is vaak ook een gelukkig paard.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:53

ik denk dat het een goede kans is om hem nog goed te kunnen verkopen.. ik zou het doen, zeker omdat je weet dat ze het heel goed krijgt!

Turaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:02

Ik zou haar nooit verkopen, Je hebt mensen die beloftes maken, zoals ik verkoop haar niet verder, Of dat ze zeggen ik breng haar niet naar de slacht . ( hard om te zeggen ), Maar hoe weet jij dat die man zo te betrouwen valt. EN veel geld voor een 20 jarige merrie die kreupel is. en hij wil haar voor de fok gebruiken. Naar mijn mening kan 't paardje het daar zwaar krijgen.
Ik zou zeggen, Laat dat paardje lekker bij jullie genieten. Hij heeft het er in ieder geval naar zijn zin. EN ik denk dat jij er heel veel spijt van krijgt, zoiezo omdat je er erg aan gehecht bent.

Mijn standpunt is HOUDEN.!!
meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.

Groetjes Tamara

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:09

Ik zou ook voor houden gaan, ze is al op de leeftijd van 20 en ze is kreupel. Wie weet wat die man straks allemaal met haar gaat doen en dan kan ze daarna gelijk door naar de slacht ipv terug naar jou. Tref een regeling met die man, dat ze gewoon bij jullie blijft staan, dat is voor jou en je paardje beter!

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:50

ìk zou hem houden als ik jou was
zo te zien ben je gehecht aan het dier, en om een pony op een oudere leeftijd nog te verkopen en dat er dan mee gefokt gaat worden zou ik niet gaan doen
maar aan jou de keus...maar als ik jou was zou ik hem houden
Groetjess,,

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:58

ik zou haar niet verkopen heb een fokmerrie verkocht aan iemand die helemaal weg was van haar bouw en bloedlijn heeft nog geen week daar gestaan was toen al verkocht als sportpaard(was wel jonger dan die van jouw maar banketstaaf blijft het)

lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 07:49

Voorlopig gaat ze niet weg, de eventuele koper heeft vorige week een hersenbloeding gehad en ligt in coma. Soms kunnen dingen raar lopen. Het is maar de vraag of de man ooit weer op de been komt. Vooralsnog gaan we voor de verkoop van Leonard Lynn's zoon. DUs wie wil er een prachtig mooi NRPS hengstveulen?????