Nieuwe stal, even een vraagje..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

twinducklin

Nieuwe stal, even een vraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 01:20

Hallow,

Ik heb mijn paardje sinds afgelopen zaterdag naar en andere stal verhuisd. Nu had ze altijd hele nette stalmanieren, ze deed alles mooi op een hoop achter in de stal. Eerder toen ik haar van stal verhuisde heb ik hier niks van gemerkt en hield ze gewoon deze gewoonte aan, nu doet ze echter gewoon waar ze staat.. Dat vind ik zelf een beetje raar gedrag omdat ze normaal zelfs in een bak naar de hoek loopt om haar behoefte te doen! Is dit iets waar ik me druk over moeten maken, of kan het gewoon stress zijn en moet ze wennen aan nieuwe situatie en is het gewoon alleen beetje lastiger met mesten?
Ze staat wel in een grotere stal en ondertussen staat ze al 5 uur per dag op de wei ( even aan wei laten wennen, dadelijk kan ze hele dag). Misschien weet iemand een oorzaak?

Winddancer

Re: Nieuwe stal, even een vraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:16

Zou best kunnen dat ze gewoon even aan de nieuwe stal en omgeving moet wennen.

Ik zou het gewoon even rustig afwachten en je er vooral niet druk om maken.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:40

Is deze stal misschien anders van formaat?

Het kan soms helpen om in de hoek waar je de mest wilt hebben een drol van een ander (dominant) paard neer te leggen, daar mesten ze dan vaak bovenop.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 09:20

Bedankt voor de reactie's!
De stal is inderdaad een stukje groter.
Mja ze is zelf een dominant paard, ze ging meteen de wei op om de boel een beetje te terorriseren, ze staat nu 3 dagen in de groep en is al de baas.. Dus dat wordt een beetje moeilijk ben ik bang.

Ik vroeg het me gewoon af, of ik me er druk om moest maken dat ze ineens een voor haar vaste gewoonte zomaar liet vallen. Maar ik zal nog maar verder afwachten. Ze staat eerder binnen als de rest van de paarden, en als ik er ben is ze vrij rustig alleen op stal hinnikt alleen erg veel, misschien dat ze beetje gestressed is dat zij de enige is die op stal staat..

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:27

Misschien kunnen zo de andere paarden ruiken dat zij er is geweest, een soort van geurspoor maken. Zo kan zij even laten zien dat zij er ook is! Lachen

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 22:30

Mja het zou kunnen natuurlijk.. Ik wacht het gewoon rustig af en hoop dat ze weer terug komt op haar gewoonte, veel makkelijker te mesten Knipoog thanx voor de reacties!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:33

Ja, het zal niks erstigs zijn. Een paard bij ons op stal was altijd heel netjes in haar stal, maar sinds ze een veulen heeft gehad gooit ze gewoon alles neer waar ze bij staat. Achjoh, er zijn ergere dingen Knipoog

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 20:13

Haha, ja het klopt er zijn ergere dingen. Was alleen altijd erg makkelijk met mesten ( beetje verwend Knipoog ) Maar het lijkt erop dat ze de gewoonte weer begint aan te nemen, dus voor niks geklaagd Tong uitsteken

Xen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:19

Toen ik Xen naar de Veluwe verhuisde vanuit de zaanstreek is hij ook dagen van de rel geweest. Na een paar dagen begon ik me zorgen te maken Bloos , maar gelukkig kreeg hij toen al weer zijn eigenwijze streken terug... Haha! Knipoog