zomereczeem-paard trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vivanes

zomereczeem-paard trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 21:28

Aangezien ik op mijn gemakje aan het rondkijken ben naar een nieuwe trailer, vroeg ik me wat af omdat mijn paardzomereczeem heeft.
Hoe doen jullie het met je eczeempaardjes op de trailer? Zijn jullie niet bang dat ze het een en ander slopen en dat er ongelukken gebeuren?
Eventueel nog handige tips zijn welkom!

Nadir

Re: zomereczeem-paard trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:41

Dat ligt er aan wat jij doet om het eczeem te behandelen.
Als jouw paard verder geen last heeft van zijn eczeem kun je hem best op de trailer zetten. Ik zou er alleen niet aan beginnen als hij erg veel jeuk heeft en constant loopt te schuren. Dat is vagen om problemen.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 08:42

Verder nog reactie's?

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:45

Mijn IJslander heeft ook zomereczeem maar die schuurt nergens aan zolang je het maar goed behandeld. Tja als je er niets aan doet zou ze misschien ook wel schuren maar als je paard zoveel last heeft dat hij alles kapot maakt omdat hij jeuk heeft zou ik maar is een keer kijken of je misschien niet een andere behandelmethode moet zoeken.

En met eczeemdeken schuren ze eigelijk niet dus je kan altijd die gewoon op doen/op laten in de trailer!
Groetjes Anne

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:54

je zet het paard toch vast??
dan zet je d,r in elk geval zo vast, dat ze nergens aan kan schuren.
Maar je moet het eczeem wel behandelen, en een boettdeken kan ook goed helpen.Je heb div. soorten daarvan, ook dekens waar het gehele hoofd is ingepakt, behalve de mond. Zelf gebruikte we eczeembalsem van de paardendrogist.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 15:29

Mijn paard heeft al vele behandelingen en middeltjes gehad en er wordt nu nog een keer extra bloedonderzoek gedaan. Het is zeker al een stuk minder, maar over gaat het toch niet helemaal. Dus vroeg ik me af hoe jullie dat doen met op de trailer zetten...

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 21:47

niemand?