Hangen (tijdens borstelen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laurien007

Hangen (tijdens borstelen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 20:11

Heeft iemand enige tips tegen hangen? Want het paard waar ik op rij hangt telkens als ik haar buiten aan de muur vast. Ze heeft al een aantal halsters + touwen gemolt en het begint nu aardig irritant te worden. Bloos Iemand raadde mij al aan om ee ketting onder het halster door te doen maar dat heeft ook geen nut want ze trekt alles kapot en rent dan weg, gelukkig kan ze geen kant op en rent ze steeds naar haar vriendjes in de wei. Iemand tips? Pling

Marigold

Re: Hangen (tijdens borstelen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:20

misschien los zetten, dat iemand haar vasthoud aan een halstertouw?
dan kan ze het ik hang en kom los spelletje in elk geval niet opvoeren.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:47

Ik zet de mijne gewoon niet zó vast dat ze haar halster kan kapottrekken. Een losse knoop erin en dan het geduld opbrengen om haar bij 't losrukken telkens opnieuw vast te zetten en flink te mopperen. Na 3x krijgt ze een tik en meestal gaat ze dan staan dommelen. Vorig jaar heeft ze een hek over me heen getrokken dus ik ben nu wel voorzichtiger geworden met vastzetten.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:50

Haar aan een strotouwtje vastzetten. Als ze dan hangt dan breekt het touwtje.
Mijn eigen paard is zelf een keer achterover geklapt, maar leerde daar niks van. Ik heb hem eens gewoon vastgezet toen hij naar de hoefsmid moest, maar het einde van het touw vast gehouden. Toen ging hij hangen, heb ik onmiddelijk het touw losgetrokken en de hoefsmid heeft hem een ongelovelijke rotschop gegeven. Daar is die zo van geschrokken dat die het tot nu toe nooit meer gedaan heeft. Lachen

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:55

Je moet wel oppassen met paarden die hangen. Het is niet alleen zonde van je halsters en touwen die kapot gaan, maar de pony van een vriendin van me is een keer gaan hangen, toen brak het touw, en is hij achterover geklapt en had overal wonden.. Oppassen met hangende paarden dus!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:33

mijn lieverd is ook een keer gaan hangen,en heeft het halstertouw aan gort getrokken. de eerst volgende keer dat ik haar vast zette,ben ik schuin achter haar gaan staan met zweep,en heb ik geduldig gewacht. na 3 minuten zou ze weer haar truc speciaal gaan uithalen,en ik heb haar op dat moment toch met die zweep bewerkt van achter!! klinkt zielig,maar daar is ze dus wel zo van geschrokken,dat ze nu echt niet meer hangt! het komt nog wel eens voor(als de kabouters weer onder haar door gaan lopen)dat ze wat zenuwachtig begint te doen,maar dan loopt ze liever een beetje te dreutelen,dan dat ze weer gaat hangen. dus:een goeie tik met de zweep,is beter dan niks doen,en het paard zijn rug laten breken doordat ie omklapt!! Pling

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 07:33

Heb je al weleens een rubberen band geprobeerd?
Als je tussen touw en muur een fiets/autoband doet, dan is het bijna onmogelijk om los te trekken.
Wat je verder kunt doen, ligt naar mijn idee aan het 'waarom' van het hangen.
Als je een paard hebt dat duidelijk in paniek is, is dat toch anders dan wanneer je paard duidelijk voor de lol (lees: rottigheid Knipoog) de hele boel aan gort probeert te trekken.
Ik heb vroeger een paard gehad dat het ook deed, bij dit paard was het echt een aangeleerd spelletje en er was geen enkele sprake van paniek.
Dan wil een schop onder z'n hol ook nog weleens wonderen doen Knipoog