stijgeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

veronake

stijgeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 19:49

kheb zojuist een 2 jarige hengst gekocht. Heel braaf.... tot vandaag.
toen ik door de wei liep en mij plots omdraaide, kon ik nog net wegspringen voor mijn hengst hij stijgerde.
iemand suggesties??

aafje87

Re: stijgeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:54

is dit toevallig een dubbele post?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:59

laten castreren is een optie Lachen

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:10

Ja waarschijnlijk een dubbele post want gister is dit topic ook al geopend en toen zijn er nog tips gegeven.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:36

Flinke schop geven. Help bijna altijd. Is gewoon dominantie.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:47

ja hoor.

als een dier dit bij mij deed, wilde hij zijn macht bewijzen dus zou ik dat ook doen.
maar aangezien ik niet terug kan steigeren zou hij een trap onder zijn reet krijgen.

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:12

Voortaan een zweep meenemen en als hij dan stijgert een tik geven. Als je het nu niet 'stop' krijg je later nog meer problemen met hem. Je kan natuurlijk ook een schop onder zn reet geven Tong uitsteken maar mss kan je niet zo dicht bij hem komen vlak nadat hij gestijgert heeft..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 08:31

wat ook helpt:

maak je groot, loop breed met je armen iets omhoog aan zijkanten van je lichaam. zodra hij wat probeert spring je naar voren en roept heel hard boe!!

klinkt raar maar wedden dat ie daar diep van onder de indruk is?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 08:37

Dit is een kwestie van dominatie. zorg ervoor dat je hengst respect voor je krijgt. Hoe je dat gaat doen ligt aan jezelf (of een tik, of wat ellepel zegt) en waar je je hengst mee kunt overbluffen. Doe er wel zo snel mogelijk iets aan, want anders wordt het misschien alleen maar erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 10:10

toen ik vorige jaar net een 3 jarige shethengst kocht deed hij dit ook. ik heb hem een paar keer een schop verkocht en af en toe n mep. maar zo n kleine raak je ff wat makkelijker Knipoog nu doet hij het nog wel bij anderen trouwens maar niet meer bij mij Haha!
als ik jou was zou ik in ieder geval een schopbeweging maken of iets dergelijks zodat hij idd schrikt. tenzij je m kan raken dan dat natuurlijk. zweepje mee is ook handig

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 10:38

Gelijk corrigeren, en zorgen dat jij de baas blijft! Anders krijg je er nog grotere problemen mee. Hoe je hem wilt corrigeren ligt aan jou.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 20:58

Ik heb wel eens gehoord dat je een zweep mee moet nemen, omdat hij een heel kwetsbaar deel van zichzelf bloot stelt.
Je hoeft natuurlijk nie tgelijk in zijn kruis te rammen, maar geef hem maar een klap onder zijn buik, en misschien zacht in zijn kruis, waarschijnlijk doet hij het nooit meer.
Dit is inderdaad een teken van dominantie...
Wat eng is, en misschien gevaalrijk, maar je moet proberen nie taan de kant te gaan, want dan heeft hij gewonnen, ik weet natuurlijk niet hoe hij is, maar mijn shet, natuurlijk een stuk kleiner, doet dit ook, maar ik weet 100% zeker dat hij mij niet raakt, en ik doe altijd een stap naar hem toe als hijd at doet, en schreeuw heel hard tegen hem, daar is hij van onder de indruk.

Als hij dit doet als je bv wandeld, moet je eens kijken of je hem misschien om kan trekken, wellicht met de hulp van iemand anders, natuurlijk nie top de straat, maar inhet zand of gras, dan doen ze het misschien nog 1 keer, maar daarna nooit meer...
Succes...