Welke rijbroek voor langbenigen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femskie

Welke rijbroek voor langbenigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 19:37

Hai!

Zo, dat waren twee van mijn drie rijbroeken naar de maan in 1 weekend! Boos! Mijn Mondoni Africa's..tegelijk..alsof het afgesproken werk is..
En ik had ze nog maar een jaartje. Mooi dat ik Divoza een boos mailtje ga sturen want ik vind dat niet normaal. Koe

Maar goed, wie heeft hier lange benen? Welk merk rijbroek heb je? En was die een beetje betaalbaar?

Ik ben op zoek naar een rijbroek met een (kunst)leren zit die niet hoog sluit en die verkrijgbaar is in een lengtemaat.

Ideetjes? Laat het me weten!!

KozieZ

Re: Welke rijbroek voor langbenigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:52

Ik heb behoorlijk lange benen en heb altijd Cavallo rijbroeken. Heb 1 Horka en die kan ook wel, maar is toch meteen een stukje korter dan de broeken van Cavallo.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:59

de meesten merken hebben ook lentematen vraag er eens naar in een goede ruitersportzaak.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:20

Ik heb er vorig jaar eentje gekocht van 'harry's Hall' Een nieuw merk uit engeland geloof ik. Zit echt super lekker en is heel lang, alleen is punt dat ie erg snel slijt (zitvlak, naast de naad). Misschien heb ik hem ook iets te vaak aan gehad haha, maar goed hij zat erg lekker en is nu even gemaakt. maarja, 1 of 2 jaar voor een rij broek vind ik niet echt lang, vergeleken met de andere broeken die ik heb.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:02

ik heb rijbroeken van comfort time, bij ooteman gekocht. ik heb zelf ook er lange benen en heb nog niet eerger broeken gevonden die lang genoeg waren, deze sluiten zelfs onder mn enkel terwijl normaal een lengte maat bij mij onder aan mn kuit sluit

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 22:10

Zijn toch veelal merken die ik niet tegenkom bij een Divoza oid. Wat zijn de prijzen van jullie broeken van de merken die je genoemd hebt?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:13

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:14

van het merk hoef je niet uit te gaan denk ik. Ik had een pikeur broek van 140 euro die ik 4 maanden aan gehad heb en toen al versleten was. Ik zal dus ook never meer zo'n dure broek kopen mijn ervaring is dat de goedkopere langer mee gaan Haha!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:38

Breitling schreef:
van het merk hoef je niet uit te gaan denk ik. Ik had een pikeur broek van 140 euro die ik 4 maanden aan gehad heb en toen al versleten was. Ik zal dus ook never meer zo'n dure broek kopen mijn ervaring is dat de goedkopere langer mee gaan Haha!

offtopic : Inderdaad, ik heb nu een gewone Harry's Horse, gewoon de goedkoopste, al zeker 5 jaar. Hij begint nu pas te slijten.

Verder, ik denk dat van de iets duurdere merken speciale verhoudingen van maten bestaan, net als bij spijkerbroeken. Anders weet ik het ook niet..

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:42

Pikeur heeft ook lengtematen.
En ik heb juist wél goede ervaringen met dit merk, waren ze maar eens versleten, dan kon ik eens een andere kleur kopen Haha!

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 23:14

Ik vind het ook moeilijk om rijbroeken te vinden... maar in ieder geval geen aanrader: Anky! Die rijbroeken hielden onderaan mn schenen al op Frusty

CtalJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 23:20

Hehe ik wou net zeggen koop geen Anky. Ik heb altijd en eeuwig dat ik mn broeken moet laten inmaken (gewone broeken dan) De anky vond ik al aan de korte kant Schijnheilig

Cavallo was wel aardig lang.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 23:40

Pikeur en Eurostar hebben lengtematen

al zweer ik bij de eurostar klarissa, sluit vrij normaal/laag(stukje onder je navel) en de kindermaat 182 past me perfect, de lengtemaat van 36 is te los bij mn kuiten, maar ik heb dan ook smalle benen

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 07:28

De euroriding is echt heel lang, nog voorbij mijn enkels. Deze broek is helemaal niet duur. Verder draag ik de pikeur en de eurostar. Ik vind wel dat van een eurostar het kunstleer beter is, dikker en steviger.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:01

Renske20 schreef:
Pikeur en Eurostar hebben lengtematen

al zweer ik bij de eurostar klarissa, sluit vrij normaal/laag(stukje onder je navel) en de kindermaat 182 past me perfect, de lengtemaat van 36 is te los bij mn kuiten, maar ik heb dan ook smalle benen

Bij mij precies hetzelfde! Heerlijke broek en lekker lang.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:31

cavallo Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:31

ik heb een lengte maat van pikeur en die is me dus nog aan de korte kant. Die broeken die ik nu heb van ooteman zijn wel lekker lang (die zijn zeker nog een cm of 10 langer als mijn pikeur lengte maat)

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:33

Kentucky heeft ook lengtematen die lekker lang zijn. Ik heb zelf een paar Kentucky Miami broeken en die zitten heerlijk en zijn van goede kwaliteit. Ik heb er een al een jaar of 5 die ik ook intensief gebruik en nog steeds prima is! Nadeel is wel de prijs. Ze zijn wel erg duur (170 euro, zonder leren zitvlak...)

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:34

Ik heb ook lange benen en pas eurostar rijbroeken prima!

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:46

Margreet schreef:
Pikeur heeft ook lengtematen.
En ik heb juist wél goede ervaringen met dit merk, waren ze maar eens versleten, dan kon ik eens een andere kleur kopen Haha!

Daar ben ik het mee eens.

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:55

eurostar Lachen

ik ehb een eurostar kindermaat 182 en die is mij veels te lang, terwijl ik 172 ben dus niet echt klein. en ik heb normaal maat 34/36, waarvan spijkerbroeken vaak te kort zijn, en eurostar is ook goede kwaliteit voor niet al te veel geld en verschillende leuke kleurtjes Lachen

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:13

Krato schreef:
Ik vind het ook moeilijk om rijbroeken te vinden... maar in ieder geval geen aanrader: Anky! Die rijbroeken hielden onderaan mn schenen al op Frusty

Ik heb dus hele goede ervaringen met de Anky broeken, ik ben ook lang, maar bij mij zitten ze goed.
Ik heb ook lengte maten van pikeur en die vallen soms nog wel eens korter dan de Anky broeken.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 19:58

Er komen dus nu drie merken naar voren die wel wat zouden kunnen zijn: Pikeur, Cavallo en Eurostar.
Vriendin van mij heeft ook Eurostart, Klarissa. Jullie zijn daar ook wel over te spreken hoor ik?!

Blijft het punt natuurlijk wel model je wel goed zit en welk model niet.. en daarvoor zal ik toch wel even moeten gaan passen ergens.

Maar toch vind ik rijbroeken over het algemeen wel erg duur. Je moet niet per ongeluk aan het omrekenen slaan naar guldens want dan sla ik stijl achterover hoor!:)

Ik was zo blij met die Mondoni's want ze zagen er prima uit, goed vorm (voor mij dan), redelijk lang en qua prijs goed te doen voor mij. Maar dat ze binnen het jaar stuk zijn grrrrrr.....

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:56

Mijn ervaring na het passen van een Cavallo en het hebben van een Eurostar, is dat Cavallo toch wel iets langer valt.
Ik ben zelf niet zo lang, maar vind de lengtemaat van Eurostar fijner zitten, Cavallo was mij weer iets te lang Knipoog

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:59

hoi
IK heb er 1 van het merk global die is super lang vind ik ik heb altijd een lengte mt maar ik vind deze zelfs langer.Oh ja hij is trouwens tekoop dus als je intresse hebt