Wat te doen met een 3-jarige shet die nu al verpest is ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnkArie

Wat te doen met een 3-jarige shet die nu al verpest is ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 19:16

Sinds kort verzorgen ik en Arielover een shet.
Hij had een verzorgster die bijna nooit kwam en als ze kwam dan reed ze alleen, terwijl die niet eens fatsoenlijk is ingereden.
We moesten eerst wat vertrouwen opbouwen omdat hij bij een waarschuwing met je stem al stijf van de shrik stond. Wij kregen te horen dat hij al ingereden was en dus wouden wij een paar rondjes gaan rijden. Het ging niet zoals verwacht: als je er op zat begon hij meteen met bokken. Eerst dachten dat het uitproberen was en strafde hem dus met een tikje met de zweep. Hij schoot er meteen vandoor. Hij is als de dood voor zwepen! Wij denken dat hij daar vervelende herinneringen aan heeft.
Nou is de vraag hoe moeten we van deze shet een leuk dier maken?
En wat moeten we tegen de verzorgster zeggen die nog af en toe langs komt?
Laatst bijgewerkt door AnkArie op 03-05-05 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Elanor

Re: Wat te doen met een 3-jarige shet die nu al verpest is ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:18

Ik geloof dat er hier iets fout gegaan is...

AnkArie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 19:27

Idd hij ging op Verzend Lachen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:42

Ik zou met de eigenaar even duidelijk afspreken wie die pony nu eigenlijk verzorgt.
Om wat vertrouwen op te bopuwen zou ik nog even wachten met rijden. Ga eerst eens lekker poetsen en kriebelen, terwijl je rustig tegen hem praat. Ga daarna eens een paar keer met hem wandelen. Als dat goed gaat kun je hem eens een zadeltje op doen en dan een stukje wandelen. Dan eens een hoofdstelletje erbij in. Pas als hij dat allemaal netjes accepteerd kun je gaan kijken of je er een rondje op kunt zitten. Dan eerst een stukje stappen. Als hij dat goed doet kun je er na tien meter al weer af, en dan moet je hem goed belonen. Zo kun je het steeds rusig opbouwen. Hij is pas drie, dus het lijkt me sterk dat hij echt al helemaal goed is ingereden door dat vorige meisje. Je zult hem dus rustig aan alles moeten laten wennen. Misschien is het verstandig om anders eens hulp te vragen bij een ervaren iemand in de buurt om je te helpen. Succes!