ik zat te kijken..klopt dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

ik zat te kijken..klopt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 18:41

ik zat te kijken een meisje bij mij op stal heeft een dressuurzadel en die heeft zeg maar een terug gesneden kamer en dus een best groot gat van voor, ik heb een veelzijdigheid van thorowgood en niet zo'n groot gat in de kamer van voor..tog zegt de zadelmaker dat dit zo goed is (2-3 vingers ertussen met rijden)en aan de zijkant langs de schoft zo'n 1-2)maar zit er zo'n verschil in per zadel en per paard?mijn pony loopt lekker met dit zadel en de kussens liggen netjes enzo maar is de ruimte van voor zo ook goed? hij raakt de schoft ten alle tijden niet en je kan er altijd nog onderdoor kijken maar niet dat ik zeg maar mijn hele arm van begin tot eind erin kan steken..iemand tips ofzo? xx bonny4life! Haha!

Whisperke

Re: ik zat te kijken..klopt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:06

ieder paard heeft een andere rug dus heb je ook meestal verschillende zadels nodig en als je een hoge schoft hebt dan is een zadel met een wijdere kamer vaak beter omdat een ander zadel de schoft raakt maar zolang jou zadel de schoft van de pony niet aanraakt kan het geen kwaad!!

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:08

Ik heb ook zoals het meisje een zadel met een teruggesneden kamer.Ik heb zo'n zadel omdat mijn pony een redelijk hoge schoft heeft.Jouw pony zal een redelijk lagen schoft hebben veronderstel ik ?
Kijk maar eens naar de schoft van het meisje haar pony !

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:13

Zoals Diablo_zot ook al zegt, die pony zal een hogere schoft hebben. En dan zullen er tussen de schoft en de kamer ook maar 3 vingers passen. Maar als je dit zadel op jouw pony zou leggen, passen er misschien wel 5 vingers tussen.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 09:54

ja dat is wel waar, mijn pony heeft een niet erg hoge schoft..dus ik hoef me geen zorgen te maken?dat ik geen terug gesneden kamer heb?de schoft wordt niet gehinderd maar het lijkt soms bij andere zadels of er veel meer ruimte tussen zit vandaar mijn topic..

Salinero85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:39

nee je hoeft je geen zorgen te maken, een pony met een lage schoft hoeft geen zadel met een teruggesneden zadelkamer, het zadel wat je nu hebt sluit beter aan en is toch nog ruim waar het zo hoort te zijn.

Je hebt trouwens ook mensen met een pony met een lage schoft die een tweedehands kunnen krijgen met een teruggesneden kamer en die dan gewoon op hun pony leggen. Dit kan ook maar dat ligt minder stabiel dan het zadel dat jij hebt met een kleinere kamer.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:38

Nee, zoals je het uitlegd ligt je zadel prima. Als maar niets in de weg ligt. Elk paard is anders, vandaar ook de grote variatie in zadels.