Paard rijden dat nog niet eens 3 is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Merle

Paard rijden dat nog niet eens 3 is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 16:34

Hay..vandaag sprak ik een meisje en dat had een ponykamp gereden op haar eigen pony geloof ik of dr verzorg pony.. ze reden ritten van uren lang ... ik vroeg hoe oud dr paardje was zei ze 2 k d8 eg van Hamer
K vvroeg wnnr die 3 werd jah over een week was het dan.. Maar het is toch zo dat je pas op een paard kan gaan zitten als die 3 is? Of hoe zit dat :S ? xxxx

Caira

Re: Paard rijden dat nog niet eens 3 is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:40

En nu in het nederlands?

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:42

Nou ja, ik snap er niet veel van maar ik maak hieruit op dat dat meisje op ponykamp was geweest en hele lange ritten maakte op een pony van 2?

Ze moet het zelf weten, maar ik zou hem in ieder geval pas inrijden als hij minstens 3 was..

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:46

Jep, simpel: niet erop totdat hij minstens 3 geworden is!

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:48

Uhm, misschien kun je het even in het nederlands typen?

Maar iedereen moet het voor zich zelf weten, renpaarden worden vaak ook al eerser dan 3 jaar ingereden, dat is niet mijn eerste keus maar als hun dat graag willen..

Bij mijn eigen paard ben ik ongeveer 3 weken geleden begonnen, een aantal dagen geleden is ze 4 geworden, (toen ze nog heel jong was kende ik der ook niet maargoed.)

Ik vind dat je als een paard 2,5 is wel al kan gaan beginnen met longeren en aan het zadel laten wennen als een paard ongeveer 3 is kun j er op gaan rijden, maar ik denk wel dat je naar het paard zelf moet kijken sommige paarden zijn op hun 3de nog niet klaar om gereden te worden maar voor de 3 zal ik zeker neit gaan rijden als het mijn eigen paard was,

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:54

Ik geef toe dat buitenritten maken van een paard uur op een paard van 2 jaar en wat maanden teveel is. Maar wat is er toch met die leeftijd van drie jaar? Alsof het paard op dat moment er wel klaar voor is om een ruitergewicht te dragen, alsof er op dat moment een knop omgaat? Sommige paarden zijn met vier jaar of nog later pas klaar om een ruitergewicht te dragen, anderen kunnen met twee jaar en een paar maanden heel goed al onder het zadel lopen.
Je moet je niet aan die kalender vasthouden, maar goed naar het paard kijken. Een paard dat met twee jaar en 10 maanden niet klaar is voor dat zadel en dat ruitergewicht, gaat dat twee maanden later ook niet zijn.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:58

Beter later dan te vroeg hoor! Vier jaar vind ik een mooie leeftijd: de groeischijven in de benen zijn dan helemaal dicht. Alleen de ruggengraat groeit dan nog.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:59

Speciaal voor jullie in het nederlands

xx_Merle schreef:
Hay..vandaag sprak ik een meisje. Zij had een ponykamp gereden op haar eigen pony,(verzorgpony) Ze vertelde dat ze ritten van uren lang reden... Ik vroeg hoe oud haar pony was.Ze zei:'2 jaar'. Ik dacht echt van : Hamer.
Ik vroeg wanneer de pony 3 werd. Ze zei ' Ja over een week'. Maar het is toch zo dat je pas op een paard kan gaan rijden als die 3 is? Of hoe zit dat :S ? xxxx

Clown }>
Mooi hé ?
Je mag pas beginnen interijden als het 3 is,ja !

Doei!

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 17:07

mijn pony was 2,5 toen ik der inreed .
er zit niet egt een leeftijd aan verbonden het ligt gewoon aan de pony zelf of ze er klaar voor is of niet.
ik heb een keer een pony in moeten rijden die als 4 jarige als een 2 jarige uitzag en die heb ik ook pas op zijn 5de ingereden.
maar om uren te rijden met zo'n jonge pony vind ik ook niet egt wat het moet rustig opgebouwd worden en zo'n jonge pony kan zo'n grote rit nog niet aan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 17:30

Er is een groot verschil tussen twee jaar en een dag, of twee jaar, elf maanden en een twintigtal dagen.

Als ze haar pony toen al dagelijks aan het berijden was en lang liet werken vind ik dat te veel, als ze echter gewoon begonnen was met de basis vind ik het niet zo op een week steken hoor Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 17:37

Dit is een discussie die al heel erg vaak geweest is en aangezien de ts geen vraag erin heeft staan of ik het in ieder geval niet kan lezen gaat hier een slotje op.