Wat voor soort bitje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

renskejive

Wat voor soort bitje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 13:24

Hallo,
ik zit een beetje in dubio!
Ik vind jive niet zo lekker lopen op dit bitje hij houdt erg vast maar is verder heel zacht in zijn mond!
Heb al wat andere bitje geprobeert( pessoa, met rolletjes, een dikkere) en was benieuwt of iemand me zou kunnen helpen!
Ik dacht zelf aan een happy mouth bitje?
Ik hoop dat jullie kunnen helpen!
groetjes,
Renske

Chrissetje

Re: Wat voor soort bitje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 13:46

dubbelgebroken mss?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:10

Of een ongebroken trens?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:11

Happy Mouth moet je mee oppassen, als het paard erop gaat kauwen komen er hele scherpe randjes aan. Rubber is ook geen aanrader, dat werkt heel ruw in op de mond als het nat wordt. Sommige paarden lopen juist fijner op een iets dunner bitje (bij een klein mondje is een dik bit niet fijn) of op een dubbelgebroken trensje. Wat voor type bit rijd je nu overigens mee?
Niet sneu bedoelt maar heb je het rijtechnisch al eens proberen op te lossen? Bloos Als de achterhand er goed bij is, dan wordt het paard stukken lichter in de hand. Overleg eerst maar eens met je instructie voordat je gaat prutsen met allerlei bitten. Een ander bit geeft vaak een tijdelijke verbetering maar neemt het probleem niet weg. Zoek dus de wortel van het probleem, vaak ligt die bij de ruiter. Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:22

waarom houdt hij vast? Ligt dat wel aan het bit of is het een rijtechnisch probleem?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 17:01

Met wat voorn bit rij je nu?

Ik rij veel paarden op een happy mouth bitje (watertrens zowel dubbelgebroken als ongebroken), dat bevalt me super. Veel paarden pakken een happy mouth bitje makkelijker aan dan een rvs bitje.