trailervraagjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hayley

trailervraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 12:11

Hoi iedereen,

We zijn erover aan het denken een trailer aan te schaffen. Maar aangezien we op dat gebied echt nog wel leken zijn,
vroeg ik me af waar je op moet letten bij het kopen,
wat jullie aanraden, wat jullie ervaringen zijn enz...

Het gaat om een 1,5 paardstrailer. Totaalgewicht mag niet zwaarder zijn dan 1300 kg...

We zaten te denken aan een Hotra Salinero... Wat zijn jullie ervaringen met deze trailer?

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Margreet

Re: trailervraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:26

De Hotra Salinero ken ik niet, maar ik heb een Hotra Elegance, die is een slagje groter en die bevalt me uitstekend!
Welk bedrijf heb je op het oog?

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:27

ik heb vorige maand ook een trailer gekocht, gekozen tussen een salinero en een tweedehands olympialine. Ik heb toen voor die salinero contact gehad met BK trailers in Barneveld, die had me toen wel een mooi voorstel gedaan.

Ik ben voor die tweedehands Atec gegaan omdat ie gewoon 1000 euro goedkoper was, eruit zag als nieuw en een zadelkamer had. Maar als dat niet was doorgegaan was ik zeker voor die Salinero gegaan, lijkt me een zeer nette en goede trailer!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 13:13

Doe mij maar Heja. Goede trailers, zéér concurrerende prijs, en een uitstekende wegligging. Nog nooit een paard gehad die daar niet in vervoerd wilde worden...
Voordeel is bovendien dat je 'van de fabriek' koopt. Als je speciale wensen hebt, kunnen die uitgevoerd worden.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 13:25

Ik hoor van veel mensen heel veel positiefs over Humbauer ( hopelijk goed gespeld) En ik weet een goede winkel vlakbij lelystad, de site is: www.konag.nl

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 13:31

Ik heb een Humbauer (Rapid plus) en ik ben er idd zeer tevreden over OK dan! !

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 13:32

Haha nou doe mij maar de ifor williams ( op de vrachtwagen na dan he) zijn geen mooie trailers maar veder super je kan voor uitladen in de 2 paards kan je zelfs gewoon opzadelen als het slecht weer is als het mooi weer is doe je de bovenkant vna de trailer open zodat ze naar buiten kunnen kijken. egt supre trailers

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:03

Margreet schreef:
De Hotra Salinero ken ik niet, maar ik heb een Hotra Elegance, die is een slagje groter en die bevalt me uitstekend!
Welk bedrijf heb je op het oog?

Deze trailer heb ik zelf ook!! Zoekt foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Dagie schreef:
Haha nou doe mij maar de ifor williams ( op de vrachtwagen na dan he) zijn geen mooie trailers maar veder super je kan voor uitladen in de 2 paards kan je zelfs gewoon opzadelen als het slecht weer is als het mooi weer is doe je de bovenkant vna de trailer open zodat ze naar buiten kunnen kijken. egt supre trailers

Die Ifor Williams zijn veelste zwaar! Dan heb je echt een jeep nodig! Landrover ofzo.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:11

* Dagie: er zijn meer trailer-merken waar je een vooruitstap op kan bestellen. Ik heb er op mijn Humbauer ook eentje Knipoog .

We hebben lang getwijfeld tussen de Humbauer en de IW. De voornaamste reden dat we voor de Humbauer gekozen hebben, is dat we de IW maar bij een iemand konden kopen en die zit in noord Duitsland.
Als er (tijdens de garantietijd) wat kapot zou gaan, is het een vreselijk gedoe om die trailer dan weer daar naar toe te vervrachten. Bovendien is ´ie behoorlijk zwaar.

Hayley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 10:23

Bedankt voor alle reacties! Hier heb ik wat aan!

Ik hoor dat het nog best moeilijk gaat worden een keuze te maken Tong uitsteken

Hoe zit dat trouwens met de vloer?
Wat voor vloer hebben jullie?
Is een rubberen gietvloer echt zoveel beter?
(Ik zie het eigenlijk niet zo zitten om elke keer die matten eruit te halen... Clown )
Bij de salinero zit er standaard een gietvloer in, hoe zit dat met andere merken?

Dit zijn alweer een hele hoop vragen lees ik... Bloos

Burning_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:33

Ik heb sinds vorige week een nieuwe Hotra Jumper voor 2 paarden, daar zit standaard een rubberen gietvloer in. Ik ben ook naar Henra, Humbaur,... gaan kijken en daar zat overal standaard zo'n vloer in, is echt wel belangrijk hoor!

Xjes Katrien