Nu heeft (bijna had
) ulisse de spieren in haar rug vastzitten, en omdat de osteopaat die bij ons op stal komt het dressuurzadel aan de kleine kant voor haar vind, heb ik een andere zadelmaker gevraagd om te kijken.Wat blijkt, hij vind het Stübben zadel qua boom aan de kleine kant, kan nu nog net. Ik maak op het moment alleen nog maar buitenritten met ulisse, dus qua bespiering is ze nog niet weer mooi vol. Ik wil ook met gelpad gaan rijden, dus dan zou het zadel nog krapper worden. Het CTD zadel vind hij echt te klein, daar kon hij ook niets aan doen. Daarbij zijn de kussens vrij smal en vind hij het voor een paard dat dus een gevoelige rug heeft geen goed zadel.
Ik baal echt als een stekker. Ik dacht dat ik twee goede (prijzige) zadels voor ulisse had, en nu blijkt dat niet zo te zijn. Ik snap eigenlijk niet dat er twee zulke verschillende meningen over een zadel kunnen zijn.
Zit nu te twijfelen of ik mijn twee zadels dan maar in moet ruilen voor 1 goed passende, maar krijg voor mijn zadels die ik resp. 2 jaar en 1 jaar heb natuurlijk geen wereldprijs terug.
Ik wil nog wel iemand laten kijken, maar weet niet wie. Heeft iemand een goede tip voor een zadelmaker in de buurt van Oldenzaal (Twente)? Wil geen namen noemen waar ik geweest ben. Dat vind ik niet eerlijk tegenover de zadelmakers.