dekens wassen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Banja

dekens wassen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 11:17

Ik heb een vliegendeken ( hh fly protection set ) en een fleecedeken voor de paarden, maar die dekens mogen nu wel ns in de was, maar hoe doen we dat??? Moeten die gewoon in de wasmachine ? Ik dacht namelijk dat dat nie kan vanwege al die buiksingels en gespen en zo!

SharirBobby

Re: dekens wassen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:20

Mijn moeder doet er een speciale zak er om heen in de wasmachine om de wasmachine niet te beschadigen. In die zak doet ze ook borstels, singels enz.
Zijn volgens mij gewoon in de winkel verkrijgbaar en je kan hem elke keer opnieuw gebruiken.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:21

Dat kan wel, doe eff dikke sok over de gespen heen zodat ze de wasmachine niet slopen. De fleece dekens niet te warm, anders vallen ze uit elkaar.

Als je een nieuwe wasmachine heb zou ik het niet zomaar doen. Bij de paardenwinkels kunnen ze het ook goed koop doen (hier dan)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:08

Zorg er vooral voor dat je zo goed als alle haren verwijderd voordat je de deken in de wasmachine doet, anders kan de wasmachine verstoppen (en kan het water dus niet weg, en heb je de hele kamer dus blank staan als je de machine opendoet.....)

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 15:21

maar het kan dus wel? Ik wil de wasmachine niet kapot hebben, maar als ik de gespen dichtdoe, en er iets omheen kan er dus niks foutgaan? Of kan ik de deken toch maar beter naar de ruitersportzaak brengen? Zal ik een poging wagen en de deken gewoon wassen?

Hoe wassen jullie de sjabrakken dan als de paarden verharen? ik pluk meestal wat haren eraf en gooi m daarna alsnog in de wasmachine maar daar is mijn moeder vaak niet zo blij mee, omdat er na die wasbeurt allemaal haren in de wasmachine blijven. Hebben jullie hier ook een oplossing voor? Ik doe de singels trouwens altijd in een kussensloop, leg er een knup in en dan nog met een postelastiek dromheen.. da gaat ook goed!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 15:25

wij wassen om de 2 a 3 dagen de dekens,de gespen hebben wij nog nooit vasgebonden Lachen
maar voor de zekerheid kan je die bij elkaar knopen Haha!

dekjes: gaan na 1 keer rijden de was in,dus veel haren heb ik niet,en anders borstel ik ze eraf met een harde borstel

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 15:30

Je zou om de dekjes een kussensloop of andere grote stoffen zak kunnen doen (wel echt goed dichtmaken) zou blijven de haren in de kussensloop, als je dekje droog is moet je heb dan gewoon even ontharen en je hebt weer een schoon dekje zonder dat de haren in de machine komen.

De dekens van mijn paarden en de dekjes was ik ook gewoon in de machine. Wel het filter na iedere deken goed schoonmaken, want die zit (ondanks dat ik zoveel mogelijk haren van de dekens haal) altijd vol haren.

Ik zit nog te denken om een hele grote stoffenzak te maken om de dekens in te wassen, zodat de machine beter beschermd wordt. (gewoon een kwestie van 2 lappen aan elkaar naaien en 1 kant open houden)

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 15:37

ik stop ook alles gewoon in de wasmachine hoor, gewoon op 30 graden dan krimpt het ook niet Knipoog Gelukkig hebben we een oud wasmachine in de garage en heb ik geen problemen met alle haren!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:08

Ik doe altijd een washandje om de gespen heen.Zadeldekjes daar haal ik eerst met een harde borstel de ergst haren af en dan ga ik er met de stofzuiger overheen en daarna in de wasmachine.

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 07:47

maar hoe gaat dat met de gespen dan, want van een aantal reacties staat er wel bij dat jullie iets om de gespen heen doet, maar als je de gespen gewoon los laat zitten, dan beschadigen ze toch de wasmachine, en eventueel ook de deken zelf?