wie rijdt er op een ponyclub?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

summerfeel

wie rijdt er op een ponyclub?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 11:10

ik heb namelijk een paar vraagjes hierover. in de buurt waar de ponys staan die ik rijd is een binnenbak die van de ponyclub is. maar ik heb daar geen telefoon nummer ofzo kunnen ontdekken dus vandaar dat ik hier een beetje rond vraag.
ik vroeg me namelijk af wat dit zo ongeveer allemaal inhoudt... wat kost het zo ongeveer, en mag je dan gebruik maken van de bak wanneer je wilt. is dit leeftijd gebonden ( ben namelijk pas 18 geworden ) en hoe gaat dit met wedstrijden??
oftwel alle info is wel zon beetje welkom....
alsvast bedankt

koetjeboe

Re: wie rijdt er op een ponyclub?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:23

Dit is denk ik heel verschilend bij manege`s loopt er eens naar binnen zou ik zeggen.

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 11:52

ja ik bedoel juist een ponyclub die niet bij een manege hoort...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 13:01

Hoeveel het bij ons koste dat weet ik niet. Wij mochten iig van de bak gebruik maken, tenzij de paardenclub er lessen had, of als hij af gehuurt was. Bij ons mag je tot je 18e lid zijn. Daarna kun je lid worden bij de paardenclub.

Met wedstrijden hadden wij allemaal een clubteneu, die moest je dan aan. Mss kun je je vraag wat specefieker stellen?

marina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 13:08

Ik denk dat de regels wat betreft gebruik maken van de bak, etc verschillen per ponyclub. Dat zou je dus moeten vragen aan de betreffende club. Maar als je 18 bent, kun je volgens mij niet meer bij een ponyclub. Het jaar dat je 18 bent geworden, mag je nog uitrijden bij een club, maar daarna kun je er niet op blijven. Dus als je dit jaar 18 bent geworden, zou je eventueel lid kunnen worden t/m december. Hetzelfde geldt voor het rijden van wedstrijden. De maximale leeftijd voor deelname aan ponywedstrijden is 18 jaar. Ook hier mag je het jaar waarin je 18 bent geworden uitrijden. Daarna kun je over naar de paarden. Je zou wel lid kunnen worden van een rijvereniging. Dit is in principe voor iedereen toegankelijk. Een rijvereniging is te vergelijken met een ponyclub, alleen wordt er doorgaans met paarden gereden (pony's zijn natuurlijk ook welkom) en rijden er meer volwassenen. Maar zoals Kimmy1985 zegt: loop er eens binnen, spreek iemand aan van de club. Zij kunnen je vast meer vertellen over de mogelijkheden bij jou in de buurt. Succes!