capopjekop schreef:Ik dacht juist dat slobber juist extra licht verteerbaar is. Dan lijkt het mij dat hij niet dikker word? Maar ik kan er ook naast zitten..
Vaak doordat een paard de bix niet meer kan kauwen, door problemen met de tanden e.d. verteert de bix niet en komen zij in gewicht niet aan.. Door ze dan slobber te voeren in combinatie met bix wordt dit een papje en dit kunnen zij dan makkelijker naar binnen werken..
Mijn pony wordt 31 en kan i.v.m. haar kiezen de bix niet goed weg krijgen en de bix komt er in zijn geheel weer uit in haar ontlasting. Toen ik haar kreeg was ze brood mager.. Nu voer ik haar elke dag slobber met bix, dit laat ik een half uurtje staan, en zo krijgt zij gewoon alle voedingsstoffen binnen. En als je haar nu ziet.. ze is nu zelfs te dik.. Dus slobber kan wel degelijk helpen om aan te komen!!
Sorry, om nog even terug te komen op je vraag..
Ik maak de slobber op de volgende manier:
1 kg bix op 1 kg slobber, 1 schepje knoflook, 1 schep zeewier en een scheutje lijnzaad olie dit minstens een halfuurtje laten staan met volop warm water. Nogmaals wat water erbij tot het een lekkere drap is en dan voeren..
Laatst bijgewerkt door Ingsannie op 03-05-05 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt