buitenrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zazoo

buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 09:52

als ik met mijn paard schade toebreng aan een auto, ben ik daar dan voor verzekerd? ik heb geen ruiterbewijs maar had begrepen van jullie dat dat niet nodig is. en als er buiten iets gebeurd met mijn paard? dat is zeker voor eigen kosten behalve als ik verzekerd ben? en welke verzekering heb ik daarvoor nodig? ben al verzekerd maar moet dan even nakijken waarvoor. als laatste: ik rij met een dubbelgebroken bit maar mijn paard is erg hard in de mond, ze is moeilijk in te houden en trekt veel aan het bit. haar vorige eigenaar reed met een stang. is het handig om met een ander bit te rijden of kan ik dit op een andere manier verhelpen?
alvast bedankt Lachen

Princess

Re: buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:08

je zou even je verzekering moeten bellen waarvoor je verzekerd bent, maar volgens mij heb jij t nu over jezelf en je paard dat zijn ook twee verschillende verzekeringen, je ouders weten vastwel waar jij verzekerd voor bent, en ook wel waar je paard voor verzekerd bent.
Je zou een ander bit kunnen proberen, als ze altijd op een stang is gereden probeer dat dan eens. Maar ook een goede tip, les nemen en vraag het dan es aan je instructeur!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:10

Wij hebben de paarden WA verzekert, volgens mij kon dat extra erbij bij de WA verzekering van m'n ouders ofzo.
En dat ze betalen weet ik zeker, de verzekering van m'n pony heeft al behoorlijk uit moeten keren Bloos (door 1 klein banketstaaf sprongetje opzij waarbij hij m'n vriendin met fiets en al op het asvalt smakte).

Je hebt zelf vast ook wel een WA verzekering, als ik jouw was zou ik ff checken of de schade door paard veroorzaakt daar ook bij verzekert is of dat je dit extra af moet sluiten.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:13

Ik heb voor mijn paarden ook een aparte WA-verzekering moeten afsluiten, maar ik woon in Duitsland, en daar zijn de regels op dit vlak iets anders. Misschien is het in NL gewoon met je eigen WA inbegrepen? gewoon even de verzekering bellen.